hoe lang nog wachten?

A

Anoniem

Guest
Hallo Allemaal,

Ik ben hier helemaal nieuw maar ik moet toch even mijn verhaal kwijt hoor!! Mijn man en ik zijn nu ruim 2 jaar bezig met zwanger worden. Aangezien wij laatst zijn doorgestuurd naar het Reinier de graag ziekenhuis en de nodige onderzoeken hebben gekregen zijn we erachter gekomen dan manlief zijn zaad wel goed is in het aantal hoeveelheden maar dat ze erg langzaam zijn. Tevens bloedonderzoeken etc. allemaal oke. Nu ben ik de laatste twee maanden wel 5 keer ongesteld geworden het komt zo ineens uit het niets opzetten. De gyn vond het erg vreemd. Had altijd wel een wisselende cyclus tussen dag 26 en 32 ofzo maar dit was wel erg extreem. Had nog geen eens tijd om te oefenen zeg maar met al die bloedingen.
Nu heb ik een hormonen kuur gekregen van de gyn. Primolut en dit moest ik een week slikken en dan as woensdag voor een HSG onderzoeken om er zeker van te zijn dat alles bij mij wel oke is aangezien hij bij het laatste onderzoek ( was notabenen nog ongesteld dus dan voel je je ook wel lekker op je gemak) mijn baarmoederslijmvlies erg dik was..

Maar ik ben me daar toch een partij ziek geweest van dat hormoon. Mag niet overdrijven maar heb nog net niet god van dichtbij gezien... Overgeven, hoofdpijn, opvliegers, flauwvallen, stemmingswisselingen. Dit was dus geen goed medicijn voor mij. Maar ja wat doe je als je het deze maand niet slikt moet het de volgende maand weer. dus dan maar een paar daagjes ziek op bed zeg maar...

Nu moet ik woensdag en meiden ben er best bang voor. Zowieso voor dat onderzoek en stel dat ze wat vinden. En oh mijn god ik moet er niet aan denken om weer een keer hormonen te moeten slikken...Hoe ga ik dit in godsnaam volhouden?

groetjes bianc77

Hoi Bianc,
Het is ook allemaal niet niks wat op je af komt als je eenmaal in die molen zit he? Ik voel met je mee!
Je hebt wel pech met die hormonen die je moet nemen zeg, dat je lichaam daar zo heftig op reageert. Ik hoop dat je je weer wat beter voelt ondertussen?
Als ik het goed heb, moet je morgen dat hsg-onderzoek laten doen? Ik heb dat anderhalve week geleden gehad, en mij viel het mee. Ik was vantevoren best bang dat het heel vervelend zou zijn. Leuk was het ook niet, maar het was wel te hebben.
Ik hoop dat het jou ook meevalt, en dat de uitslag ervan goed is natuurlijk.
Sterkte!
Groetjes, Maan

Hoi Maan,

Nou ik heb inderdaad de hsg gehad en om eerlijk te zijn viel het mee. Had wel een iboprufen ingenomen voordat ik naar het ziekenhuis ging en ik heb het aardig volgehouden zo.
Alleen de uitslag blijkt wat minder heb waar schijnlijk geen linker eileider. Dus wilt de gyn. een kijkoperatie en die heb ik binnen nu en 6 weken...Ben er wel als de dood voor hoor.
De enige optie zou zijn of de uitslag nu positief of negatief is, is IVF volgens de gyn. Heb voor mijn gevoel echt het idee dat ik een paar deuren met andere opties voorbijgelopen ben en dat ik nu al op het eindstation sta...
Zal alleen wel erg ziek worden van die hormonen omdat ik dat laatst ook was dat kon de gyn me wel alvast melden..Dus daar wordt ik ook zeker niet vrolijk van...Wil echt niet meer zo ziek worden als laatst. Ik vind het wel erg moeilijk hoor. Maar ik probeer het positief in te blijven zien. Dus hopen op een wondertje dat ik gewoon volgens de natuurlijke manier zwanger mag worden.

Wens jou ook heel veel succes!!

Groetjes bianca

hoi bianca,

wat een vervelend traject zit je in.
en... idd. je gevoel van "we slaan een aantal onderzoeken over"kan ik volledig begrijpen.
ja staat net aan de ene kant, en in een korte tijd al aan de andere.
wat ik me afvraag;
heb je nooit een inwendige echo gehad??
dan hadden ze toch moeten zien dat je maar 1eierstok hebt??

je kunt echt met 1 eierstok op de natuurlijke weg zwanger worden.
alleen je kans dat t slaagd is minder  snel dan met 2.
vandaar dat ze ws bij je besluiten voor ivf.
ik zouw t positief bekijken.
het is fijn dat ze zo snel al met deze stap willen beginnen.
zouw je alle trajecten moeten doorlopen dan ben je zo een jaar verder.
t slikken van de hormonen is een drama voor je.
vraag of ze nog een alternatief hebben voor deze medicijnen.
ze zullen toch wel meer van deze klachten hebben gehad??

suxes en sterkte!!
warme groet, jana.

Terug
Bovenaan