Hoi Yvonne,
Volgens mij ken ik je nog van het augustus-forum, of niet?
Ik heb in 2003 twee keer achter elkaar een miskraam gehad (in juli en in september). Twee keer is het er spontaan afgekomen. Ik was na beide keren meteen weer zwanger. Het schijnt wat makkelijker te gaan omdat je dan nog zwangerschapshormonen in je lichaam hebt, maar dat is natuurlijk niet bij iedereen zo.
Ik kreeg in eerste instantie de boodschap mee van het ZH dat het beter was om eerst een menstruatie af te wachten, maar op mijn vraag wat dan de meerwaarde daarvan was, kreeg ik als antwoord dat ik dan de eerste dag van mijn laatste menstruatie zou weten en zodoende zou kunnen berekenen hoe ver ik zou zijn in een volgende zwangerschap. Op mijn vraag of daar het echoapparaat toch voor uitgevonden was en dat ik het zonde van de tijd vond, kreeg ik als antwoord, dat ik eigenlijk wel gelijk had. Zodoende hebben wij nooit een eventuele menstruatie afgewacht. Tja, en of dat de reden is geweest dat ik een tweede miskraam heb gehad zal ik natuurlijk nooit weten. Het belangrijkste is dat ik in juni 2004 bevallen ben van een zoon en momenteel 14 weken zwanger ben van de tweede. Dus Yvonne, echt waar, probeer nog niet te wanhopen. Ik weet dat het moeilijk is, want ik had na de tweede miskraam ook een erg onbestemd gevoel, maar je ziet dat ik één van de vele voorbeelden ben waarbij het allemaal goed is gekomen. Hoop doet leven meid!
Ik wens je veel sterkte toe en hoop dat je snel weer zwanger zult zijn.
Groetjes Fonske