Hoe lang over een fles + grootte gat speen

Dag moeders,

Hopelijk kunnen jullie mij wat advies geven over het volgende.

Onze dochter is nu 7 weken en ik ben bezig haar flessen van 120 cc naar 150 cc op te hogen. De 150 cc flessen drinkt ze ook helemaal leeg.
Aangezien ze sinds een aantal weken Nutrilon AR voeding krijgt tegen spugen en deze voeding nogal dik is, hebben we het gat van de small speen van Difrax zelf iets groter gemaakt. Ze drinkt haar flessen van 120 cc in krap 10 minuten leeg, maar ook die van 150 cc!!
Dus mijn eerste vraag is hoe lang ze over een fles mag of moet doen en mijn tweede vraag, heeft iemand ervaring met de AR-voeding van Nutrilon en welke speen gebruik je hiervoor?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Kaar

hoelang een kind over een fles doet wisselt per baby, de een is erg snel klaar en de ander doet er een half uur over,
 gemiddeld kun je uitgaan van ongeveer 15 tot 20 minuten
Die dikke voeding kun je het beste niet van te voren klaar maken, maar vlak voor je hem gaat geven.
De speen die je kunt gebruiken is bijvoorbeeld een 3 standen speen, die kun je zelf regelen met 3 verschillende standen. 1 is voor melk (dun) 2 is voor dikkere voeding   en 3 is voor pap.
Als ik jou was zou ik gewoon beginnen met stand 1 en als het erg langzaam gaat kun je hem iets draaien en dan gaat het iets makkelijker.
groetjes Martine

Hoi,

Marieke heeft ook meestal haar fles snel leeg, ze deed 10-15 minuten over een flesje van 150 ml. En nu 15-20 minuten over een fles van 180 ml. Ze krijgt Johannesbroodpitmeel door haar voeding tegen te snel drinken (het ging nog sneller) en daardoor spugen. Door het pitmeel is de voeding wat dikker. Ik gebruik een 1-2-3 speen. Normaal drinkt ze het meeste op stand 1, maar als het laatste beetje wat dikker is, draai ik hem naar 2 of 3.

Groetjes, Erica

Op een gegeven moment word een speen ook slapper waardoor er weer meer doorheen gaat dus als ze net zo snel 150 ml naar binnen drinkt als 120 kan je mss een nieuwe smallspeen proberen. Ze wordt natuurlijk ook sterker, dus kan ook krachtiger zuigen. Wat wij ook altijd deden is in het midden van de voeding even stoppen en even laten boeren en in de tussentijd wel even de melk in de flessenwarmer doen of even oppiepen in de magnetron want de melk koelt snel af waardoor het dikker wordt en koude melk kan darmkrampjes veroorzaken.

Sterkte meis.

PS wij hadden voor Daan altijd de dentalspeen van difrax.

Wij gebruiken ook difrax speen S, en verdikken de voeding met johannesbroodpitmeel waardoor ze rustiger drinkt. Naar mijn weten mag je de voeding overigens tussendoor niet opwarmen, dit kan bacterievormend zijn!

Terug
Bovenaan