Hoe lang over een fles?

Even een vraagje, hoe lang doen jullie kleintjes over een fles van 180 ml? Ik heb net een drie-standenspeen van de Etos gebruikt en   binnen 5 minuten was de fles leeg, terwijl met een maatje 3 van Avent de fles met 30 minuten pas leeg is....... wat is beter?

Wat beter is, hangt af van hoe jouw kindje reageert en wat ie prettig vindt. Esther maakte het niet zoveel uit, ze had geen last van snel drinken en ook geen overgebleven zuigbehoefte. Maar nu ze wat zwaarder wordt, heeft ze een kleinere speen. Ze voelt dan beter dat ze vol zit en laat dan soms wat staan. Scheelt toch weer... Gewoon naar je kindje kijken en naar je eigen gevoel luisteren dus!

Groetjes,

Eveline

Hoi,

das een lastige. Maximaal een half uur omdat het anders te vermoeiend zou zijn, heb ik geleerd (ik werkte met verstandelijk gehandicapten op het niveau van ongeveer 3 maanden). Maar 5 minuten is weer een beetje snel in verband met krampjes. Ik probeer altijd een speen te vinden waarbij het ongeveer 10-15 minuten duurt. Bij mij is dat de speen vanaf 6 maanden van de Etos (de brede fles). De driestandenspeen gaat hier ook in 5 minuten.

Groetjes Ilona

Ik zou ook gaan voor een speen waarmee ze er in elk   geval 10 minuten over doet. Marieke doet nu over 230 ml ongeveer 10 á 15 minuten met nummer 3 van Avent.

Sabine

Tessa doet ongeveer 5 a 10 minuten over de fles.. ook met een 1-2-3 speen van avent. Op het cb zeiden ze tegen mij dat hoe vlugger ze de fles leeg drinken hoe meer kans op krampjes. Nou heb ik iets gedaan wat eigenlijk niet mag vlgs mij maar t werkt wel. Ik heb eeb speen gepakt met 1 gaatje van avent. Toen heb ik een naald in t vuur gehouden en t gaatje iets groter gemaakt. Zo is t gaatje groter als normaal maar kleiner als bij stand 1 met een 3 standen speen. Dit was een tip van mijn moeder die deed dat vroeger ook. Ze doet nu tussen de 10 en 15 minuten over de fles. Kost wel wat spenen voor je t gaatje goed hebt maar dat heb ik er wel voor over..
Groetjes Carla mv Tessa 12 wkn

Hallo

Ik had een speen s bij etos gekocht daar deed ze altijd 20 a 30 min over
Nu heb ik de volgende speen m gekocht en nu drinkt ze de fles in 10 a 15 min leeg
groetjes Monique

Terug
Bovenaan