Hoe lang over een flesje?

Hoe lang doen jullie kindjes over een flesje? Natuurlijk is leeftijd, hoeveelheid melk en het soort speen belangrijk. Mijn kindje is 6 weken. Laten we voor het gemak uitgaan van 100cc.
 
Hoi,

Het gemiddelde is ongeveer een kwartiertje. Maar zoals je zelf al zegt ligt het ook zeker aan de speen.
Te snel krijgen ze meestal te veel lucht binnen en te langzaam worden ze moe van het zuigen waardoor ze misschien de fles niet leeg drinken.

Groetjes joyce mama van Mara
 
Hoi Emily
Toen mijn zoontje 4 weken was ben ik overgegaan op andere voeding. Deze was wat dikker en toen heeft de w.v.tegen mij gezegd dat hij niet langer dan een half uur over de fles mocht doen. Hij deed er toen bijna 25 minuten over, dus was prima. Later ging hij steeds langzamer drinken en toen ben ik maar overgestapt op een grotere speen.
Ik hoop dat je wat aan mijn informatie hebt.
Groetjes Renate
 
mijn kindje van vier weken dronk eerst de fles binnen vijf minuten leeg (avent) ik ben overgestapt op Difrax optifles met kleinste speen en nu doet ze een kwartier over haar flesje (120cc)
 
inderdaad moeten ze ongeveer een half uur over de fles doen, ik heb daar bij kim in het begin altijd heel erg op gelet, zeker omdat zij een spugertje is en het er toch allemaal al zo snel uitkwam, en je moet ook opletten dat ze wel aan hun zuigbehoeftes komen. Als je kindje de speen wil kun je het hiermee nog opvangen, maar kim wilde die dus niet.Nu is ze 5 mnd en ik let er nog op dat ze de fles niet te snel leeg heeft, maar ze heeft nu een veel sterkere zuigkracht dan is het begin natuurlijk.

gr sandra
 
mijn dochtertje van 3 maanden doet er ongeveer 10 tot 15 minuten over en zij heeft er geen last van dat het zo snel gaat ze drinkt nu ongeveer 190 cc.
 
Terug
Bovenaan