Hoe lang over fles? (grotere speen?)

A

Anoniem

Guest
Hallo Dames,
ik vroeg me af hoelang jullie kindjes over de fles doen?
Tijl (20.06.07) krijgt 210 cc + 7 en doet ongevere 20/25min. over de fles.
Ik gebruik de Difrax fles met nog altijd de S-speen.
Gebruiken jullie al grotere spenen en hoe lang duurt een voeding bij jullie??

Hallo Suus,
mijn zoontje Jelte  (9-6-07) drinkt ook 210cc en doet er ook zo rond de 20minuten over.
Ik gebruik ook nog steeds de kleinste speen. (nr 1 van Avent) Ik dacht ook op een gegeven moment ik ga over op  nr 2 en dus  geprobeerd, maar dit gaat echt veels te snel!
Deze gebruik ik nu bij de avondfles met pap erin, dit gaat wel goed!
Anders gewoon een x proberen (maatje M van Difrax) maar op zich is 20-25minuten mooie tijd om over de fles te doen toch?
Nou groetjes en knuffel aan je zoontje,
Groetjes Saskia.

Hee Saskia!

geef jij dus al pap in de laatste fles?
Wat geef je dan precies?
En waarom?
Slaapt ie dan lekkerder?

hey,
ja hij krijgt 4flessen, ineens sliep hij door rond de fles van 19u en dus de laatste fles krijgt hij rond 21u en doe daar 1a2 eetlepels nutrix rijstebloem doorheen zodat het iets meer vult en hij zeker goed doorslaapt!
Ik wil dadelijk als ie beetje aan de wintertijd is gewend deze fles steeds iets vervroegen zodat hij om 19a19.30u zn laatste fles kijgt.
Zit Tijl al op 4 flessen?

Hoi, Dylano doet ongeveer tussen de 10 en 15 min over zijn flesje.
Hij heeft wel een speen met een redelijk groot gaatje erin hoor.
Maar de andere spenen gingen voor hem te langzaam, drm werd hij erg wild.
We hebben ook een papspeen, en hebben die 1x geprobeerd.
Het manneke was binnen 2min met een fles van 250ml weg!!
Beetje te snel dus hé?
Hij kwam toen ook 's nachts.
Ik weet niet welke maat dat wij hebben hoor, we hebben ze van de Hema.

Het is gwn ff aftasten.

Groetjes Debby.

Hee Saskia

ja, Tijl krijgt ook al een tijdje 4 flessen:
08.00
12.30/1300
16.30/17.00
22.00

tussendoor nog sinds een week een fruithapje, half potje krijgt meneer goed op.

Morgen weer naar het cb, spuitjes. Bah.
Wil ook graag dat 22.00 u flesje gaan vervroegen, denk dat ie het best redt.
Maar ik wacht er nog maar eventjes mee, paar weekjes ofzo.

Wat is jouw schema dan??

ps ik word helemaal GEK van deze site man, jezus!

Hallo,

Bas deed ook altijd zo'n 20 minuten over de fles (difrax met s speen). De laatste week merkte we echter dat hij het te langzaam vond gaan. Lag te zuigen als een gek en was echt aan het mopperen. Toen hebben we de m speen maar eens geprobeerd. Het gaat een stuk sneller nu (ongeveer 8 a 10 minuten). Ik was bang dat dat weer te snel zou zijn, maar het mannetje vind het prime zo. De eerste dagen spuugde hij iets meer na de fles, maar dat is nu (na een klein weekje) al weer over.

We hadden een paar weken terug ook al een keer de m speen geprobeerd, maar toen liet hij er heel veel voeding langs lopen zodat zijn slabber echt helemaal nat was. Toen was hij er dus blijkbaar niet klaar voor. Nu loopt er tijdens het voeden niets meer langs de speen naar buiten.

Grappig is trouwens dat we sinds deze week ook ineens naar 4 flessen van 200 cc zijn gegaan. Als we hem wakker maakte voor de voeding van 22 uur, dan kwam hij ineens om 5 uur weer, terwijl hij al weken doorsliep.
We zijn iets gaan schuiven met de flessen overdag. Ons schema is nu als volgt:
6/6.30 uur
11/11.30 uur
16/16.30 uur
20 uur
Na die fles speelt hij nog even in de box en rond 20.30 ligt meneer in bed. Het consultatie bureau vond het iets te vroeg (voor 4 flessen), maar zolang Bas het er goed op doet, blijven we zo doorgaan.

Groetjes,
karin

Terug
Bovenaan