Hoe lang over fles?

<p>Onze zoon van bijna 5 maanden drinkt nog 4x per dag. Hij krijgt gedeeltelijk borstvoeding en gedeeltelijk fles. </p><p>Over zijn flessen (of het nou kv of bv is, maakt niet uit) doet hij soms ruim 30 minuten. Hij toont ook vrij moe tijdens het drinken, maar hij heeft wel honger want als je de fles weghaalt wil hij direct weer aanhappen.</p><p>Is een half uur niet erg lang? Zouden we Eem grotere speen kunnen proberen?</p>

Voor fv staat een gemiddelde tijd van 20-30 minuten. Uiteraard is dit bij ieder kindje net iets anders. Een grotere speen zou kunnen helpen, mits hij hierdoor niet te snel voeding binnen krijgt. Hij moet het wel in eigen tempo kunnen verwerken. Ik zou een maatje groter gewoon proberen om te zien of dat werkt ?

Onze zoon deed ook altijd lang over z'n flessen, minimaal een half uur. Een grotere speen maakte geen verschil. Ik heb die max van een half uur maar losgelaten, want als ik na een half uur stopte met voeden was het drama. Inmiddels is hij ruim 5 maanden en drinkt overdag max een kwartiertje en z'n laatste fles kloekt hij ook binnen 20 minuten (slapend) leeg (hier deed hij 50 minuten over).

Ieder kindje is anders.. denk dat een half uur niet gek is. Mijn dochter is sinds dr geboorte een snelle drinker en ze heeft meestal de fles in 15 min op. De fles voor de nacht is meestal een kleine 10 minuten op

Oké, het klinkt alsof 30 minuten nog niet zo gek is! Dat is fijn om te weten. Misschien gaan we een keer zo’n 1-2-3 speen proberen, kan je wat makkelijker uitproberen wat werkt tijdens de voeding. 
Bedankt voor de reacties 

Bij ons deed ze ook vrij lang over de fles, ze meost vaak op adem komen, en dronk de flessen niet leeg, ook was het boeren een drama. We hebben nu een snellere speen, ze doet nu +/- 15 a 20 minuten over de fles, het boeren gaat ook beter en ze drinkt  de flessen bijna altijd leeg, dus het zou wel kunnen helpen, proberen kan geen kwaad

Ik zou een grotere maat speen proberen en als hij zich niet verslikt daardoor kan het qua maat iig, dan is het nog de vraag of het ook sneller gaat maar je zou verwachten van wel

Terug
Bovenaan