Hey, hier ook 13 weekjes nu.
vanaf de geboorte heeft een mens een slaapcyclus van 45 min. Als volwassene heb je niet meer door dat je dan wakker word want wij hebben al geleerd een paar cyclusjes aan elkaar te plakken, en wanneer dit ‘moet’. Ik merk dat het hier snachts makkelijker is wegens de stilte, donker, lekker warm slaapt onze kleine netjes door van 23.00u-07.00.
dan is t flesje 1. Na het kwartiertje hoog houden zodat het gezakt is gaat de baby direct weer naar bed tot flesje 2 van 10.30u. Na het kwartiertje hoog houden is er interactie met vertellen, speeltjes enz op schoot voor 30 min. Dan heb je dus een ‘wakker’ tijd van 1,5u max want dan zie ik meestal vermoeidheidsignalen en is het hup de box in. Niet telkens naar boven want een baby moet ook wennen aan het nacht-dag ritme. Dan is het inderdaad wel de vraag of er 1 of 2 cyclusjes worden gehouden...zo niet dan weer even op schoot of even blokje om tot de volgende fles. Soms kan ik de kleine ook gewoon in de box laten liggen die vermaakt zichzelf wel. 14.00u flesje 3. Kwartiertje hoog. 30 minuutjes op het speelkleed. Slapen in box. Wakker? Oefenen op buikje, en lekker chillen op schoot. 18.00u flesje 4, dan valt de kleine direct in slaap, en vaak moeten we dan voor de 5de fles al wakker maken. (Die gaat er dan ook moeizaam in om 22.00u)
wat mij dus opvalt: beetje strak voedings schema, zeer handig. Ze geven zelf aan wanneer ze klaar zijn voor de volgende stap, bijvoorbeeld meer cc’s enz. Dan gaan ze ineens eerder komen voor eten. Zorg wel voor afwisseling in entertainment, anders word t te saai en wordem ze niet moe ervan. Niet te voorzichtig als ze slapen. Ik ga winkelen samen, of stofzuigen, enz.
Nu hoop ik dat dit zo blijft als ik dalijk aan t werk ga weer...dat de schoonmama het niet overhoop gooit, want tot nu toe heb ik met deze aanpak een super makkelijk te lezen kind, die fijn tevreden is.
Hopelijk heb je hier iets aan, succes ??