Hoe lang overdag baby wakker 14 weken?

<p>Tips gezocht!</p><p>Mijn zoon is overdag best onregelmatig met slapen en daardoor ook met drinken. Ik probeer 7-11-15-19 aan te houden met de flessen, maar hoe lang houden jullie je kindje op ertussen? 1,5 uur probeer ik aan te houden, maar als hij dan 2 keer maar een half uur/drie kwartier slaapt, is het ritme er een beetje uit en weet ik soms gewoon niet meer waar ik goed aan doe. Naar bed, fles eerder, te snel na de fles naar bed werkt niet ivm reflux. Vind het zó lastig soms! Ook dat ik bij de opvang en mijn zus die gaat oppassen niet eens goed kan aangeven hoe of wat...</p><p>Dus hoe doen jullie dit???</p>

Ik zit met hetzelfde, zoontje van 4 maand. Hier probeer ik gewoon op de moeheid signalen te letten.smorgen s bij wakker worden fles geven, ben niet zo streng in die tijd, ergens tussen 7 en 8. Dan +- 1/1,5 uur wakker. Mopperen is slapen. Met een beetje geluk slaapt hij dan door tot de volgende voeding, gebeurt dat niet dan probeer ik hem in nog een slaapje te helpen. Als ook dat niet lukt mag hij mee naar beneden. Duurt het nog lang tot de volgende voeding dan neem ik hem op de arm, in de hoop dat hij dan nog even slaapt, als het niey te lang meer duurt dan leg ik hem in de box, op de arm of in de wipstoel... 
Bij de gastouder gaat het dan vaak weer compleet anders, hij slaapt daar ook veeeel minder, heel lastig... 
Best lastig he .. een kindje opvoeden zonder er een handleiding bij te hebben! 

Ja, zeker lastig! Word er zo onzeker van. 
Ik probeer hem ook altijd nog weer in slaap te krijgen, maar dat lukt maar heel af en toe. En hij slaapt niet op schoot of box, heel soms in de wagen, maar dat duurt meestal heel lang en dan ben ik eigenlijk alweer uitgewandeld, haha! Vind het superfijn dat hij zelf in slaap valt in zijn bedje en ik zou kort slapen geen probleem vinden, als hij dan verder vrolijk is, maar hij mist gewoon net steeds een beetje slaap heb ik het idee. Het boek 'Baby in een droomritme' heeft iets geholpen, maar niet hoe die korte slaapjes langer worden helaas.

Ik had precies hetzelfde..
Mijn zoontje is nu 13 weken en merk dat er steeds meer een ritme komt.
Wij zijn hier niet van de stipte tijden voeden, maar dit gaat wel bijna dagelijks hetzelfde, dus dat ritme komt er vanzelf in is mijn ervaring.
Ons "ritme" is ongeveer zo:
7:30u wakker en 1e fles
9:00u/9:30u slapen, soms slaapt hij 45 minuten en soms anderhalf uur, ook wel eens lekker op mijn arm.
11:30u/12:00u 2e fles
12:30u/13:00u slapen, meestal zo'n 2-3uurtjes
15:00u/15:30u 3e fles
Soms doet hij na deze fles nog een tukje, maar meestal blijft hij wakker en speelt hij lekker in de box, wipstoel of lekker op schoot.
18:00u/18:30u 4e fles en daarna lekker in bad en om 19:30u ongeveer naar bed.
23:00u 5e fles.
En meestal komt hij snachts rond 3:00u nog een keer voor een voeding.
Baby in droomritme heeft ons heel erg geholpen om ons zoontje goed te laten slapen.
Ik was ook telkens heel onzeker, maar ik merk hoe meer ik de dingen loslaat en op de manier doe wat mij goed lijkt, gaat het steeds makkelijker allemaal en ontstaat er vanzelf een ritme wat bij ons past.
Tuurlijk lees ik ook veel op internet en vraag ik veel aan anderen, maar dan kom ik er ook elke keer weer achter dat ik het zo gek nog niet doe?

Hey, hier ook 13 weekjes nu.
vanaf de geboorte heeft een mens een slaapcyclus van 45 min. Als volwassene heb je niet meer door dat je dan wakker word want wij hebben al geleerd een paar cyclusjes aan elkaar te plakken, en wanneer dit ‘moet’. Ik merk dat het hier snachts makkelijker is wegens de stilte, donker, lekker warm slaapt onze kleine netjes door van 23.00u-07.00.
dan is t flesje 1. Na het kwartiertje hoog houden zodat het gezakt is gaat de baby direct weer naar bed tot flesje 2 van 10.30u. Na het kwartiertje hoog houden is er interactie met vertellen, speeltjes enz op schoot voor 30 min. Dan heb je dus een ‘wakker’ tijd van 1,5u max want dan zie ik meestal vermoeidheidsignalen en is het hup de box in. Niet telkens naar boven want een baby moet ook wennen aan het nacht-dag ritme. Dan is het inderdaad wel de vraag of er 1 of 2 cyclusjes worden gehouden...zo niet dan weer even op schoot of even blokje om tot de volgende fles. Soms kan ik de kleine ook gewoon in de box laten liggen die vermaakt zichzelf wel. 14.00u flesje 3. Kwartiertje hoog. 30 minuutjes op het speelkleed. Slapen in box. Wakker? Oefenen op buikje, en lekker chillen op schoot. 18.00u flesje 4, dan valt de kleine  direct in slaap, en vaak moeten we dan voor de 5de fles al wakker maken. (Die gaat er dan ook moeizaam in om 22.00u)
wat mij dus opvalt: beetje strak voedings schema, zeer handig. Ze geven zelf aan wanneer ze klaar zijn voor de volgende stap, bijvoorbeeld meer cc’s enz. Dan gaan ze ineens eerder komen voor eten. Zorg wel voor afwisseling in entertainment, anders word t te saai en wordem ze niet moe ervan. Niet te voorzichtig als ze slapen. Ik ga winkelen samen, of stofzuigen, enz. 
Nu hoop ik dat dit zo blijft als ik dalijk aan t werk ga weer...dat de schoonmama het niet overhoop gooit, want tot nu toe heb ik met deze aanpak een super makkelijk te lezen kind, die fijn tevreden is. 
Hopelijk heb je hier iets aan, succes ??

lastig he... ik heb een babyphone met camera waardoor ik mijn dochter in de gate kan houden. De speen erin en even vasthouden wil nog wel eens helpen en dan slaapt ze even later weer verder. 
Wat sowieso helpt is loslaten en accepteren. Elke dag is anders! 

Terug
Bovenaan