hoe lang past een baby in een wieg met matras.afm 40breed 90lang

hallo,

ik ben op zoek naar een wieg voor ons 2e kindje,.. ik heb zelf al een wieg van 40/67 en dat is erg klein,.. omdat ik graag wil dat mijn dochter nog even in haar ledikantje kan blijven als de baby er al is zoek ik een grote wieg,.

nu heb ik een leuke gevonden met de afmeting 40breed 90 lang (matras maat) en vraag me af of iemand ervaring heeft met zo'n wieg., ik zou zelf graag willen dat onze baby er een maand of 4 in kan liggen,..of is dat echt niet te doen?

ik hoor graag jullie ervaringen.

groetjes janneke

Hoi Janneke,

Het zal er ook mee te maken hebben hoe snel de kleine zich om kan draaien. Hij/zij moet daar dan natuurlijk wel de ruimte voor hebben.
Ook wel handig om aan te denken: mijn dochters vonden het schommelwiegje erg leuk om te wiebelen als hun kleine broertje er in lag. Doodeng! Ik heb hem snel omgebouwd tot staande wieg.

Groetjes,
Marianne

hoi marianne,..

bedankt voor je reactie,.
dat schommelen is inderdaad iets om over na te denken, nu kan die wieg die ik gezien heb wel vast gezet worden.

hoe lang heeft jouw zoontje er in gelegen?

Hoi
Kan het zijn dat je de schommelwieg van Geuther 'Roma' op het oog hebt? Want volgens mij zijn er niet zoveel grote wiegen in de handel. Ik heb deze zelf en ik vind hem ideaal. Ik zocht een schommelwieg die inderdaad niet gevaarlijk is met andere kinderen en deze wieg schommelt alleen horizontaal en kiept dus niet. Mijn zoontje is nu 3,5 maand, erg groot voor zijn leeftijd bijna 70 cm en ik denk dat hij er nog een week of 2 wel in blijft. Hij is erg sterk en ik ben bang dat hij dan misschien eens iets gaat proberen, optrekken ofzo. Vandaar dat ik hem nu overdag al laat wennen aan het ledikant en hem s nachts naast ons in de wieg laat.
Over twee weekjes gaat hij dan dag en nacht te slapen in het ledikant. Ik ben erg tevreden over deze wieg. Je kunt eens kijken op www.geuther.de wij hebben hem gekocht bij Snoek in Volendam. Zij hebben ook een website.

Groetjes
Wasabi

Hoi,

Ik vind 40 cm niet echt breed. Wij hebben onze dochter met 3 maanden uit de wieg gehaald omdat hij te smal was. Ze sliep met haar armpjes omhoog, handen langs haar oren en als ze dan haar armen bewoog sloeg ze tegen de zijkant van de wieg aan. Ik zou daar vooral op letten.

Groetjes

Terug
Bovenaan