Hoe lang plezier van....

...een kinderfietsje van 12 inch?

Ons zoontje wordt in september 3 jaar en we zitten er aan te denken om hem een fietsje kado te doen. Maar hoe lang zal hij plezier hebben van een fietsje van dit formaat?
Ik lees graag de ervaringen en tips  van andere ouders.

Groetjes Marieke

(we gaan sowieso samen met hem even naar de winkel om het een en ander uit te proberen)

Geen idee meid, mijn dochter van drie heeft een vrij klein fietsje, maar daar kan ze nog wel even mee doen, en daarna kan mijn andere dochter erop....

Is ook wel even handig om te vermelden hoe lang ie is alsje zo'n vraag stelt hihi....
Ik zou gewoon even kijken bij de fietsenhandel idd, want dan kan je het toch het beste bepalen

Groetjes yvonne

hi,
wij zaten vorig jaar met het zelfde probleem!
onze zoon wordt nu in aug 4 jaar.
we hebben voor zijn derde verjaardag dus toch zo'n fiets gegeven.
want een grotere maat was echt niet te doen.
we hebben net zijn stuur hoger gezet en kan er dan nog wel een jaar op.
zo zie ik mijn buurmeisje van 5 er nog steeds op fietsen.

dus ik denk dat je er   2 jaar plezier van hebt.
wij bewaren hem dan voor onze dochter(die is nu bijna 1 jaar)

succes

Hoi,

Wij hebben ons meisje op haar 3e verjaardag een fiets gegeven. geen dure. We hebben hem in de speelgoedwinkel gekocht voor 50 euro. Ze heeft er ontzettend veel plezier van. Als het maar even kan zit ze op haar fiets. We hadden haar geen beter cadeau kunnen geven.

groetjes,
Ikky

Hallo,

Wij hebben onze zoon met koninginnendag van dit jaar een kinderfiets kado gedaan ook niet zo'n hele dure. Wij hebben hem gekocht bij de Hema.

Wij hebben er bewust voor gekozen om hem nu al een 12" inch kinderfiets te geven zodat hij er langer mee kan doen.

Hij wordt in Oktober 3 jaar en dan is het niet altijd meer echt mooi weer om ook lekker te kunnen buiten spelen.
En als hij er nu lekker op kan fietsen dan heeft hij tenminste de hele zomer er nog mee.
Nu is het wel zo dat hij dan met zijn verjaardag niet zo'n heel groot kado meer krijgt.

Ik zou als ik jouw was er goed over nadenken en anders nu alvast geven.
Succes met je keuze.

Groetjes Mammajesse

Reken op circa 1 jaar. Rond de 4e verjaardag zijn ze toe aan 16 inch. Maar je moet toch met 12 inch en zijwieltjes beginnen. Dit is een perfecte maat om op te leren fietsen. En anders koop je toch een tweedehandsje? Beschadigen zal het fietsje toch wel.

Hoi Marieke,

Niels heeft met zijn 2de een 12 inch fiets gekregen, hij is nu 3 jaar en 4 maanden, de hoogste stand maar de fiets wordt al te klein. Hij moet zoveel kracht zetten om vooruit te komen, zijn aan het kijken voor een 16 inch fiets.

Ik weet niet hoe groot hij is, niels is nu 1m en 3 cm.

Gewoon passen, fietsen en de beste maat uitzoeken,

succes ermee

Wij hebben Rik voor zijn derde verjaardag een 16' fiets gegeven, hij reed er zo op weg, met het zadel op de laagste stand. Hij was ongeveer 1 meter toen hij 3 werd.

Terug
Bovenaan