hoe lang slapen jullie kleintjes op bv?

he meiden,

ik geef veda nog steeds volledig bv, en dat gaat prima. nu krijgt ze 5 a 6 voedingen op een dag, maar vanacht heeft ze van 23.00 tot 7.00 geslapen. nou is me verteld dat er max 6 uur tudden de voedingen mocht zitten ivm suikerspiegel. tot hoeveel weken zou dit gelden? vind het zo zonde om haar wakker te maken. wat zouden jullie doen?

ps excuses voor het ontbreken vd hoofdletters, ze slaapt nu op mijn arm. dus typ met 1 hand :)

ik typ ook met 1 hand. die van mij slaapt soms ook langer dan zes uur, hij is 2,5 week oud. ik heb de ggd gebeld dat ik hem amper wakker krijg en wat te doen. die vroeger hoe zwaar die was, bij de geboorte 3530 en afgelopen maandag 3700, dus groeit goed. dan kon ik hem wel 7 uur later slapen zeiden ze

Hoi Femke,

Ik geef jammer genoeg geen borstvoeding meer, maar onze kleine dame is een enorme slaapkop!
Ze kon vanaf het begin af aan al wel 7/8 uur achter elkaar slapen. Alleen deed ze dat in het begin op de verkeerde tijden dus moesten we haar alsnog wakker maken. Ik heb er na 3 weken al aardig wat ritme in. Ze krijgt nu tussen 23.00 en 0.00 haar laatste fles en dan slaapt ze door tot 8.30! En dan moet ik haar zelfs nog wakker maken!
Ze krijgt dan een fles van 120 en dan slaapt ze weer vrolijk verder tot een uur of 13.00. Wat een slaapkop hebben wij, maar echt heerlijk!

Gaat alles verder goed bij jullie? Veda is 2 daagjes ouder dan Merle..hoe groot en zwaar is ze nu ongeveer?

Lfs Esther

Hier nog niet zo'n grote slaapkop!!
Bodhi krijgt om 23.00 vaak de laatste keer bv en wordt dan rond half 5, 5 uur wakker.
Dan drinkt hij en slaapt daarna weer tevreden verder tot 8.30.
Op zich helemaal prima hoor, ik geef bv en het wiegje staat naast mijn bed, dus ook ik slaap daarna weer tevreden verder!
Ik zou Bodhi ook zeker niet wakker maken voor een voeding. Dan leer je je baby iets aan wat je daarna weer heel snel wilt afleren...
Bodhi woog bij de geboorte 3150 en nu ongeveer 3800, hij is vandaag al 1 maand oud. Gaat veel te snel allemaal...

Liefs Brigitte

veda is op dit moment 3600 gram ongeveer. bij haar geboorte was ze 3470. ze is nu 3 weekjes oud. ik denk dat ik haar idd maar lekker laat liggen. bij ons slaapt ze ook in de wieg naast het bed, dus dat is het probleem ook niet echt, al slaap ik zelf ook liever door natuurlijk. hihi.

ik wil morgen gaan beginnen met afbouwen. en dan een voeding per week, zolang ik melk productie heb. waarom geef je geen bv meer esther? lukte het niet? ik ben verbaasd dat hij me zo goed af gaat deze keer. bij raff was het drama namelijk. vind het eerlijk gezegd wel een fijn vooruitzicht om straks weer wat meer bewegingsruimte te hebben hoor. ookal is bv nog zo goed, vind het een behoorlijke aanslag op de mama ;-)

Bij mij bleef de bv bijna helemaal weg, heb het 5 dagen geprobeerd op gang te krijgen...maar helaas..Waarschijnlijk doordat ik een zware bevalling heb gehad. Ik heb haar die 5 dagen zoveel mogelijk aangelegd, daarnaast moest ik bijvoeding geven en moest ik ook nog met de kolf aan de gang! Had geen tijd meer om te rusten. Ik had het gevoel heel sterk dat ik beter kon stoppen, niet alleen voor mezelf maar Merle werd ook erg onrustig van alle commotie om haar heen. Nu ze alleen de fles krijgt is ze heel tevreden en veel rustiger.

Volg je gevoel! Fijn dat alles verder zo goed gaat!

Lfs

Oh ja das balen esther. dan ben je alleen nog maar bezig met voeden. drama. dat had ik dus bij de eerste. pppfff, hee goed dat je gestopt bent hoor! ik heb me toen over laten halen door de kraamzorg. zat er op een gegeven moment finaal doorheen. was voor niemand fijn. heel goed van je dat je voor jezelf op bent gekomen!

ik ben ook over gegaan na fv omdat bij mij de bv niet goed ging marina kreeg niet genoeg voeding op de een of andere manier ,,, ikhad wel genoeg moedermelk ,,, maar marina is nu 3 weken en 3 dagen,,, en zit aan 5 a6 flessen van 140 ik vind het best veel maar als ik haar minder geeft dan komt ze veel te snel ,,, nu zit er gemiddeld 3 a 4 uur tussen overdag ,, en met de laatste voeding ,, tussen 12 en 1 slaapt de wel door tot ongeveer 8 uur smorgens ,,, haar geboorte gewicht was 3910 en moet volgende week na het cb dus ben benieuwd wat ze weegt !!!
als ik het zo lees gaat het bij jullie ook allemaal super!!!

groetjes mandy

Terug
Bovenaan