Hoe lang steriliseren?

He meiden, even een vraagje over het steriliseren van flessen. Mijn meisie is inmiddels 4.5 maand oud. Nog dagelijks steriliseren wij haar flessen en bewaren we ze in de koelkast. Ik vraag me of of dat nog eigenlijk noodzakelijk is en zo ja hoe lang dan nog? Op zich vind ik het niet storend om te doen, maar ze zal toch langzamerhand ook moeten gaan wennen aan allerlei bacterien toch?

Bedankt voor jullie raad!

Ik steriliseer de flessen/spenen 1 keer in de week, soms minder vaak als ik het weer een keer vergeet. Dagelijks afwassen met wasmiddel. En ja, gewoon kraanwater. Christian heeft nergens last van.
Ze zijn nu echt wel oud genoeg om zelf een beetje weerstand te hebben en op te bouwen!

Groetjes, Karin
Mama van Christian (16,5 weken)

hoi ,

mij is verteld in de kraamweek dat je alleen deze week de flessen en spenen elke dag moet uitkoken   en na die week mag je het veranderen in 1 x per week maar dat is misschien ook bij iedereen weer anders

groetjes jolanda
mama van tim en daan

ha ha, ik doe het nog steeds elke dag, Nynke is ruim 5 maanden. baadt het niet schaadt het niet denk ik maar en het is maar een kleine moeite.

groetjes,
daphne

nog even, maar eigenlijk hebben jullie wel gelijk denk ik dat ze ook moeten wennen aan allerlei bacteriën enzo, dus ik ga denk ik ook maar minderen....

groetjes,
daphne

hoihoi

ik steriliseer de flessen 1 x in de week soms minder vaak want dan ben ik het weer vergeten .   ik doe  de flessen trouwens ook niet in de koelkast  is dat heel erg?? vraag ik me nu in een keer af??   ook gebruik ik gewoon kraanwater voor de voeding.
ik deed dit eigenlijk al vanaf dat stef  12 a 13 weken  was en hij heeft er helemaal geen last van gehad.
en ze moeten inderdaad toch ook leren om weerstand op te bouwen.

succes.

groetjes chantal     mv stef 27 02 2007

in de kraamweek deed de kraamhulp het dagelijks.daarna mn man ook.toen die 2 weken later weer ging werken deed ik t 1 keer in de week en na 4 weken helemaal niet meer.alleen nieuwe spenen en flessen.ze gaan hier verder alleen nog 3 keer per week mee in de vaatwasser.

Terug
Bovenaan