hoe lang tevreden wakker?

A

Anoniem

Guest
Ik wilde eens vragen, als Daantje beneden is na haar voeding vind ik dat ze het maar kort volhoudt. Na de fles kan ze ongeveer een uurtje alles bij elkaar tevreden zijn. Dan speelt ze met mij, even alleen in de box of met speelgoed. Dan is ze vrolijk en lacht wat af. Maar na ongeveer een uur à anderhalf is de koek op. Ze wordt druk, spartelt wat af en wordt jengelig. Ze kan dan niet meer rustig zijn, ook niet lekker rustig op schoot zitten. spartelspartel. Als we haar actief blijven vermaken, kan ze het nog even volhouden, maar niet lang.

Meestal leg ik haar, als ze zo vervelend wordt maar weer lekker in bed, in de veronderstelling dat ze dan gewoon moe is. Als we gaan wandelen ofzo houdt ze het wat langer vol. Zijn jullie kindjes beneden lekker rustig voor langere tijd? Want op deze manier kan ik haar niet langer dan 1,5 uur 'op' houden zonder zelf tuureluur te worden. Ze slaapt overigens gewoon goed wanneer ze weer in bed ligt.

Groetjes
Astrid

Hoi,

Een uurtje na de voeding tevreden zijn en zichzelf vermaken in de box, vind ik al heel wat hoor. Ik heb hetzelfde hier, Noah kan eigenlijk al best een poosje spelen, op zijn manier, in de box, maar wordt na een poosje ook jengelig en huilerig.

Ik leg hem overdag steeds buiten in de kinderwagen, ik kan hem zo uit de kamer op het terrasje zetten, hij staat uit de wind en vind het heerlijk. Beetje naar de vogeltjes en de wind luisteren, volgens mij is dat wel rustgevend, want hij houdt dan op met huilen en valt na verloop van tijd zelf in slaap. En het is natuurlijk heel gezond buiten. (Had hem zelfs in de sneeuw nog gewoon buiten staan, lekker warm pak aan, geen probleem.)

Ik denk zelf dat hij het op een gegeven moment gewoon te druk vindt in de kamer, teveel indrukken opdoet, waardoor hij overprikkeld raakt en  zich dus over zijn slaap heen huilt,  en het is hier natuurlijk ook vaak best veel lawaai als zijn zussen eromheen spelen. Als hij weer  geslapen heeft, leg ik hem weer een poosje binnen in de box of in het wipstoeltje, en zo wissel ik steeds weer wat af.  

Ik denk dat we allemaal wel een beetje bezig zijn met onze kinderen "vermaken" soms tussen  bepaalde voedingen door, maar na verloop van tijd gaan ze zichzelf steeds beter vermaken, en worden de slaaptijden echt vaste tijden.

Line

Volgens mij is dat al heel goed hoor. Willem is ook na 1,5 uur meestal al weer toe aan een slaapje. Soms al na 1 uur. Een poosje in de wipper vind hij leuk en dan een poosje in de box. En als hij  onrustig wordt gaat hij lekker naar bed.  Soms is hij in z'n bedje ook nog een poos wakker. Dan ligt hij zomaar te kijken en te lachen naar z'n beertje wat boven zijn hooft aan z'n wieg hangt. Dat kan hij  soms wel een half uur of 3 kwartier doen en gaat dan pas slapen. Ik denk dat  Willem het in z'n bedje lekker rustig vind en soms gewoon lekker even alleen wil zijn. Beneden lopen er  natuurlijk al 2 koters rond te dabberen...
Maar het is echt per kind verschillend. En als ze lekker gaat slapen als je haar in bed legt dan is het prima toch? Dan heeft ze het gewoon nodig.
Chrisja

Zoë is vanaf het moment dat ze wakker word totdat ze gaat slapen ook ongeveer 1,5 uur op. Eerst een schone luier, dan de fles, even knuffelen en dan een klein uurtje in de box... Denk ook dat dit normaal is! Ze is ook pas 11 weken. Merk wel dat ze het steeds wat langer volhoud.
Groetjes Ylona

Lynn doet ook vaak korte slaapjes, waardoor ze dan een uur voor haar voeding al wakker is, na haar voeding blijft ze dan ook nog wel eens een uur wakker. Maar tijdens haar vaste slaapje slaapt ze best lang: van half 11 tot 1 uur. 's Middags slaapt ze ook nog wel 1 of 1,5 uur in haar bedje, maar verder dus alleen halve uurtjes. Ze is meestal wel vrolijk als ze wakker is, maar als het langer dan 2 uur is zonder voeding tussendoor, gaat ze wel jengelen. Lynn vindt het ook supergezellig als haar zus haar komt vermaken.

Hoi hoi,

Ruben is ook ong. al met al 1,5 uurtje wakker incl. wakker worden, verschonen en eten.
Hij kan zich prima vermaken in de box (wel af en toe je hoofd laten zien het mobiel weer aan doen) en het wippertje is ook wel eventjes leuk.
Als hij moe wordt begint hij te miepen en breng ik hem naar bedje........daar krijst hij dan vervolgens 5 min. zijn longen uit het lijf en valt dan pats boem in slaap.
Hij slaapt dan gemiddelt wel 2 á 3 uur als het niet langer is.

Groetjes van Mieke mv Lotte, Jozua en Ruben

Hoi!

Amy heeft hetzelfde. Een paar weken geleden hield ze het echt wel twee uur vol, maar de laatste weken is ze in totaal ongeveer een uurtje wakker (dus na de fles nog ongeveer drie kwartier). Ik vond het al een beetje vreemd, maar dacht: het zal er wel bij horen. Maar blijkbaar is dat toch wat gemiddelder dan ruim twee uur wakker zijn.....
Ze sliep een paar weken geleden ook van 's avonds 12 uur tot 's ochtends half 10! Best lekker, maar toch, dan is het wel weer een beetje puzzelen overdag dat ze toch haar flessen krijgt (als het een keertje een fles minder is, is ook niet zo erg, maar ik wil dat toch niet elke dag). Nu komt ze 's ochtends tegen half 8. Maar verder is ze wel goed wakker als ze wakker is, drinkt goed, lekker kletsen, veel lachen, lekker spelen, dus ik maakte me niet echt zorgen.

Groetjes Lilian
mama van Amy, 17-12-2006

Finn is ook zo ongeveer incl. de voeding 2 a 2,5 uur per keer wakker.
Ik merk wel dat hij nu langer wakker kan blijven dan een tijdje terug.
En dan wissel ik het ook af, even samen spelen, dan alleen op het speelkleed of in zijn wipper.
Baby's hebben gewoon nog veel slaap nodig en daar groeien ze ook van!

Terug
Bovenaan