hoe lang verlof??

Hallo allemaal!!
Ik begrijp er nu helemaal niks meer van...wie kan mij helpen?
Ik was 9 december uitgerekend, ben 28 november bevallen wanneer moet ik weer beginnen? Ik heb nu al 100 keer geteld en mijn agenda erbij gepakt, kreeg een brief dat ik weer 25 Feb. moet beginnen, maar mijn gevoel zegt dat ik een week later moet beginnen...ben 4 weken van te voren gestopt met werken.
maar ik ben maar 3 weken ervoor thuis geweest omdat ik eerder beviel...krijg ik die week er dan nog achter aan? Of moet ik gewoon vanaf mijn dag verlof 16 weken tellen?
Wie o Wie weet t?
Alvast bedankt voor het mee tellen ;-)
 
quote: sjeesie schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-01-2009 19:46:38'));

Hallo allemaal!!
Ik begrijp er nu helemaal niks meer van...wie kan mij helpen?
Ik was 9 december uitgerekend, ben 28 november bevallen wanneer moet ik weer beginnen? Ik heb nu al 100 keer geteld en mijn agenda erbij gepakt, kreeg een brief dat ik weer 25 Feb. moet beginnen, maar mijn gevoel zegt dat ik een week later moet beginnen...ben 4 weken van te voren gestopt met werken.
maar ik ben maar 3 weken ervoor thuis geweest omdat ik eerder beviel...krijg ik die week er dan nog achter aan? Of moet ik gewoon vanaf mijn dag verlof 16 weken tellen?
Wie o Wie weet t?
Alvast bedankt voor het mee tellen ;-)

Hoi,

Je hebt recht op 16 weken verlof. Dus op de dag dat je verlof hebt gekregen 16 weken verder tellen. Ik hoop dat het duidelijk is.

Geniet nog van je verlof,

Groetjes Sanne

 
Je krijgt 16 weken verlof. Als je baby te vroeg geboren wordt heeft dat geen invloed. Alleen als je baby te laat geboren wordt, krijg je na de geboorte minimaal 10 weken (dacht ik). Stel dat je 6 weken van te voren gestopt bent met werken en je baby wordt 2 weken te laat geboren zou je nog maar 8 weken hebben na de geboorte, dat mag niet, dan krijg je er 2 weken bij.
 
Hoi,

Ik begreep van mijn schoonzusje die nu zwanger is dat de regels zijn veranderd, zij weet dit van haar zwangere arbo arts! haha
Dus blijkbaar als je een week eerder bevalt krijg je week er eztra bij, jij bent nog vorig jaar bevallen, dus ik weet niet hoe het voor jou zit!
Kun je daar niet even voor bellen met de arbo ofzo??

Gr MJ
 
Hoi,

Mijn dochter kwam afgelopen  december 2 weken te vroeg (6 weken van te voren gestopt met werken), maar ik heb ze er gewoon weer bijgekregen van het UWV. Dus 12 weken na.Volgens mijn werkgever was dit weer nieuw?? Die had me bijna alweer ingepland.

groetjes
 
Hi Eline,
Dat klopt dan toch met wat iemand al schreef:
In totaal 16 weken vanaf je eerste verlofdag. volgens mij is dat niet nieuw hoor.
Wat je aan zwangerschapsverlof niet gebruikt (bij jou omdat je kindje 2 weken te vroeg kwam) krijg je er als bevallingsverlof weer bij. Ik weet niet beter dan dat het zo werkt.
Heb ook nog ff gegoogeld op nieuwe regels maar heb niets gevonden haha. Heb weer een aantal zwangeren in de omgeving dus nooit verkeerd om goed in te lezen!


Groetjes Saskia
 
Volgens mij moet je op 2 maart weer werken.

Je krijgt in totaal 16 weken verlof. Jij bent 4 weken voor de uitgerekende datum gestopt, dus krijg je 12 weken na de uitgerekende datum.
Dat jouw kindje 1 week eerder is geboren, maakt in dit geval helemaal niks uit.

Laat je die week niet afpakken hoor!!!

Op de websites van de szw of postbus51 kun je misschien meer info vinden.

xxx
Mama van Navara
 
Alleen als je overtijd bevalt krijg je die dagen of weken extra. Anders is het gewoon in totaal 16 weken.

Als je ervoor kiest om met 6 weken voor de uitgerekende datum met verlof te gaan en je bevalt 2 weken eerder, heb je nog 12 weken na de bevalling (dus nog steeds 10 weken na de UITGEREKENDE datum).
Als je dan 2 weken overtijd zou zijn heb je na de bevalling nog 10 weken en dus in totaal 18 weken verlof. Overtijd lopen is dus voor je verlof voordeliger, al moet ik er niet aan denken.
 
Terug
Bovenaan