hoe lang voor je naar de dokter mag?

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal.
even een klein vraagje tussendoor, want ik wil hier echt niet te vaak komen, want dan ga ik er zo veel mee bezig zijn...
ik lees wel af en toe hoor haha

ik wilde iets vragen: wij zijn nu vanaf eind maart ongeveer bezig, maar ik ben dus nog niet zwanger, wanneer mag je naar de dokter hiervoor, is dat na een half jaar of na een jaar.

groetjes en succes allemaal

Hoi, het ligt er een beetje aan of je cyclus al regelmatig is, als dit nu al zo is dan nog zeggen ze dat je het een jaar moet proberen en dan pas gaan ze actie ondernemen.

Als je cyclus telkens maar een paar dagen verschilt is het antwoordt meestal het zelfde als hierboven.

Als je een heeeel erg onregelmatige cyclus hebt, (zoals mij, ik was in drie maanden 1 keer ongesteld en zo bijna een half jaar) dan zou ik eerder een afspraak bij de dokter maken, dit heb ik zelf ook gedaan en heb er op aangedrongen dat ze me verder na zouden kijken. Uit eindelijk is er toen niets uit gekomen en moesten we weer wachten. Nadien heb ik een miskraam gehad en nu ben ik 15 weken zwanger.

Heel veel succes en ik hoop dat je wat aan mijn antwoordt hebt.

XXX Samantha

ik had een hele lange cyclus, maar ik mocht pas na een jaar naar de gyn!
dat is ook wel normaal, je moet er eerst toch wel een jaar voor uitrekken!
en ik ben zonder hulp van de gyn zwanger geworden!
we hadden eerst een paar gewone onderzoekjes gedaan en toen was ik ineens zwanger!

ik was er gewoon te veel mee bezig en daarom wilde het eerst niet!
ik haalde mij allemaal gekke dingen in mijn hoofd!
en toen kreeg ik een miskraam afgelopen april! en toen dacht ik bij mezelf, nu is het genoeg! ik ga het rustig aan doen eneen maand later was ik opnieuw zwanger en dat gaat nu hartstikke goed!

ik heb jou veel gevolgd toen ik nog op het zwanger worden forum zat.
ik denk echt dat je het de tijd moet geven hoe moeilijk dat ook is!
 elke maand dat niet raak was raakte ik ook steeds meer gefrustreerd!
ik zie dat bij jou ook! maar dat had jij direct al na je nog maar net bezig was!

dus kop op meid! je zijn nu net een dik half jaar bezig!
komt allemaal goed!

ja ik heb nu makkelijk praat, weet ik wel!

succes verder!!

Hoi hoi

In principe staat er een jaar voor.
Mijn vriendin wou ook graag een kindje en dat lukte in eerste instantie helemaal niet.
Zij is ook naar de huisarts geweest en die vond eigenlijk dat een jaar nog te vroeg was, dit ook omdat ze 21 was dus vrij jong en ook omdat ze erg regelmatig ongesteld was dus ze had wel een eisprong.
Dus het kan wel verschillen wat ze zeggen.
Een andere vriendin van mij wordt helemaal niet ongesteld dus die mocht wel meteen naar de gyn.
Ik zou het gewoon afwachten, ze zeggen dat je elke maand maar 10% kans hebt op zwanger worden, maar ze zeggen ook dat 80% van de vrouwen binnen 1 jaar zwanger is.
Als ik het goed begrijp ben je nu een half jaar bezig, als je er zelf niet gerust op bent kun je natuurlijk een afspraak maken met je huisarts, die kan je vast wel geruststellen!

Succes en zal voor je duimen dat je snel zwanger bent!

Liefs Sarah mv Alessia 16/10/05

was nog even vergeten te vermelden dat mijn vriendin uiteindelijk wel zwanger is geworden!!
Wat ze nu zelf ook denkt is dat ze er te veel mee bezig was, dus dat is idd niet goed, maar dat geef je zelf ook aan ( mijn vriendin had alles al aangeschaft voor de baby voordat ze stopte met de pil, alles was al klaar zelfs de babykamer!!!)
Mijn andere vriendin is nu aan de clomid, dus daar duimen we nu voor!

liefs Sarah

Terug
Bovenaan