Hoe lang wachten met opnieuw proberen na miskraam

Hoi allemaal,

Toen ik  bijna 9 weken in verwachting was heb ik de eerste echo gehad. Daaruit bleek dat het vruchtje nog maar 5 1/2 week oud was of gestopt is met groeien.
Voor de zekerheid wilde ze 2 weken later nog een nieuwe echo maken. Dat waren echt 2 hele lange zenuwslopende weken. Ook toen klopte er geen hartje.... Op dat moment stort heel je wereld even in. Woensdag 27  juni zou ik voor een curretage naar het ziekenhuis gaan maar zondag 24  juni heb ik thuis mijn miskraam gehad.
Maandag 25 juni kon ik al terecht voor een controle en als het bloeden voor maandag over zou zijn hoefde ik niet meer terug.
Vandaag is het bloeden gestopt.

Hoe lang hebben jullie na de miskraam gewacht met opnieuw proberen in verwachting te raken? Wij willen zo ontzettend graag een kindje en willen geen tijd "verspillen". Het verdriet van de miskraam is er nog wel maar we willen graag positief blijven en naar de toekomst kijken!

Wat hebben jullie gedaan? Gewacht totdat je een keer ongesteld geweest bent of het gelijk weer geprobeerd? Wat is het beste?

Groetjes Kim

hoi kim

wat erg voor je. dat wachten is inderdaad verschrikkelijk.
ik heb 2/3 weken geleden een miskraam gehad. en ik zat met dezelfde vraag.

dit heb ik nagevraagd bij de verloskundige en die zei dat als het natuurlijk naar buiten is gekomen je niet hoeft te wachten tot je weer een menstruatie hebt. als je gecureteerd bent moet je wel even wachten tot je eerste menstruatie.

wij zijn ook weer volop aan het klussen en hopen ook zo snel mogelijk weer zwanger te zijn.

wij hadden precies hetzelfde de pijn voel ik nog steeds maar wil ook heel graag weer verder. ook ik wil positief blijven.

heel veel sterkte met het verlies en succes voor als je er weer voor gaat.

liefs angela

Hai Kim,
Wat verdrietig voor je dat het is misgegaan. Wel knap dat je positief blijft.
Ik heb zelf twee keer een miskraam gehad, ben ook twee keer gecureteerd.
de gynacoloog verzekerde mij dat er geen enkele reden is om te wachten.
Wel is de termijn van een eventuele vlg. zwangerschap moeilijker te bepalen als je nog niet ongesteld bent geweest. Ik kan me ook voorstellen dat er vrouwen zijn die even willen wachten, even alles een plekje willen geven. Wij waren ook ongeduldig en keken uit naar een nieuwe zwangerschap. De vk zei ook heel mooi dat een lichaam alleen zwanger wordt als het daar zelf aan toe is.
Ik wens je veel succes!
Groetjes Soela

Hoi Kim,

Erg vervelend voor je dat je een miskraam hebt gehad. Ik weet hoe het voelt, heb zelf in december 2006 een miskraam gehad met 11 weken. Na de curretage gaf mijn gyn. het advies om één menstruatie af te wachten. Dat hebben we ook gedaan. Tot op heden is het nog niet gelukt om weer zwanger te raken.

Heel veel succes met zwanger raken en met de verwerking van je miskraam.

Liefs Sanneke

He Kim,

Sterkte met het verwerken van je mk. Je mag gelijk na je mk weer zwanger worden hoor! Is alleen makkelijker als je 1x ongi geweest bent ivm bepalen hoe lang je zwanger bent, maar dat kunnen ze ook met echo wel vaststellen.

Heb zelf 14 mei een curettage gehad en meteen daarna weer geprobeerd zwanger te worden. 4,5 week na curettage ongi geworden, helaas, maar we wisten wel dat alles weer werkt. Nu 2e ronde en afwachten tot a.s. donderdag (NOD).

Als jullie er klaar voor zijn moet je er gewoon voor gaan! Een nieuwe zwangerschap doet je mk nooit vergeten (er is gewoon tijd voor nodig om het te verwerken), maar geeft wel invulling aan je kinderwens.

groetjes en succes ermee!
Dion

Hoi Kim!

Medische gezien is er geen reden om te wachten met zwanger worden. Als je wacht tot je weer 'normaal' ongesteld bent geweest weet je inderdaad wel beter hoe het met je cyclus zit.  Wat ik nog veel belangrijker vind, is hoe ver je bent met verwerken van je miskraam. En dat kan je alleen maar zelf inschatten.

Ik heb drie weken geleden een miskraam gehad bij 5,5 weken, dus heel vroeg (en dat scheelt wel, denk ik). Ik was uiteraard wel verdrietig, maar na een weekend zappen op de bank met de Cote d'Or onder handbereik ging het eigenlijk wel weer. Mijn kinderwens was er eigenlijk alleen maar sterker van geworden, en wij zijn er deze ronde meteen weer voor gegaan; ik heb zelfs ovulatietesten gebruikt om erachter te komen wanneer mijn ovulatie was. Nu dus nog een week tot mijn NOD... Spannend hoor!

Groetjes,
Betje.

Terug
Bovenaan