Hoe lang wachten na een bbz?

Hallo dames,

Ik ben 23 juni geopereerd aan een bbz, hierbij hebben ze mijn linker eileider weg moeten halen. Ik heb nu een wond die vergelijkbaar is met een keizersnede. In het ziekenhuis vertelde ze me dat ik na mijn eerste menstruatie (heb ik nu net gehad) gewoon weer zwanger mocht worden. Van andere hoor ik dat ze drie maanden moesten wachten. Hoe lang moet je nu wachten met proberen opnieuw zwanger te worden??????
Ik moet 5 augustus terug naar de gyn. maar ik was benieuwd wat er tegen jullie is gezegd.

Groetjes
Marja

Hallo Marja,

Wat een verdrietige gebeurtenis meid.
Vorig jaar aug. heb ik hetzelfde meegemaakt en is toevallig ook mijn linker-eileider verwijderd.
De gyn. vertelde mij dat het beter was om 3 maanden niet zwanger te worden.
Ook i.v.m de buikwond, kan hij eerst goed helen.
Ik heb in dec. toen eerst nog een HSG gehad[kijken of de andere eileider doorgangkelijk is]
Toen was ik in de 3e poging alweer zwanger!
Het zegt dus niets of je 1 of 2 eileiders hebt.
Het is bij mijnzelfs zo dat ik met 2 eileiders na een jaar nog niet zwanger was en nu met 1 dus in de derde poging.
Helaas is deze zwangerschap in mei geeindigd in een miskraam.
Nu zijn we weer volop bezig om zwanger te worden.

Ik wil je heel veel sterkte toewensen met je herstel, doe het rustig aan.
En je ziet het met 1 eileider kan het dus ook!
De andere eileider neemt die functie n.l over.
Als je nog een vraag hebt dan hoor ik het wel.

Groetjes, Monique2

Hoi Marja,

Ook ik heb een bbz gehad vorig jaar eind oktober. Mijn rechtereileider is weggehaald. De gyn. zei dat je dan gelijk weer zwanger kan raken en dat je lichaam weer zwanger kan worden als het daar aan toe is. 3 maanden wachten is bij iemand waar niet de hele eileider is weggehaald volgens mij. Maar ik heb een laproscopie gehad en jij echt een buikoperatie misschien is het dan inderdaad verstandig om te wachten?

Ik ben nu alweer 28 weken zwanger. Ondanks de aparte bloedingen na mijn bbz. (om de 14 dagen) was het vanaf december weer normaal en in februari alweer zwanger. Hopelijk ben je gauw weer zwanger op een "normale" manier.

Liefs Dana

Terug
Bovenaan