Hoe lang wachten om zwanger te worden na curretage?

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi ,
Ik heb een vraagje , ik ben afgelopen vrijdag gecurreteerd na een hele prille zwangerschap(3,5 weken) omdat ik bleef vloeien...een maand lang :(

Ik zou het liefste zo snel mogelijk weer zwanger willen worden , de gyn heeft me geadviseerd 2 maanden te wachten zodat ik een beeld heb van mijn cyclus ....
Nu ben ik altijd heel onregelmatig geweest dus ik verwacht sowieso geen duidelijk beeld te krijgen.

Ik vind het persoonlijk heel moeilijk om zolang te wachten en ik wilde vragen of iemand hiermee ervaring heeft of mij kan zeggen wat ik het beste kan doen .

Zou het schadelijk kunnen zijn om meteen weer zwanger te worden ?

Alvast bedankt!!!

X

Hoi
Ik heb zelf in november een curettage gehad ( kindje was 9 weken ), toen heeft de gyn tegen mij gezegt, wacht 1 maand je menstruatie af en dan kan je weer gaan beginnen, heb ik ook gedaan,en nu in de 5 ronde ben ik zwanger, je moet zelf weten wat je doet, maar het heeft mij wel geholpen want je kan dan ongeveer uitrekenen wanneer je ei is.
veel liefs cyn

Hoi,

vervelend dat het is mis gelopen voor jullie. Zelf heb ik nog nooit een miskraam gehad en heb het dus alleen van horen zeggen, maar mijn buurvrouw is na haar miskraam (een aantal jaar geleden) meteen de volgende ronde weer zwanger geraakt. Het lastige is dat je dan niet precies weet hoever je bent en daarom is het  prettig eerst een menstruatie af te wachten.En volgens de zwangerschaps testen kan het zwangerschaps hormoon nog tot 8 weken in je bloed zitten( na een miskraam)  en zou je dus positief kunnen testen terwijl je dus niet zwanger bent. Waarschijnlijk daarom de voorzichtigheid. Maar ik kan me zo voorstellen dat je nu niet beschermd gaat vrijen. Tja...

Heel veel sterkte en ik hoop voor je dat je snel weer zwanger mag zijn.

Groetjes Belle

He meid,

Heb toevallig hier de folder liggen over curettage omdat ik er misschien zelf een moet als het niet binnen nu en 2 weken vanzelf eruit komt. Daar staat in dat je meteen weer zwanger mag worden! Echter wordt wel aaangeraden om pas weer gemeenschap te hebben wanneer de eventuele bloedingen die je van de curettage nog hebt voorbij zijn (ivm mogelijke infectierisico).

Dus meid, ga ervoor als jullie er klaar voor zijn en veel succes met klussen. Hoop dat het snel een goede zwangerschap mag worden.

groetjes,
Dion

Terug
Bovenaan