Hoe lang wakker achter elkaar overdag?

Ik vraag me af hoelang jullie kindjes overdag op zijn tussen de slaapjes door. En vooral zou ik het graag weten van kindjes die ongeveer van Jaspers leeftijd zijn, dus zo'n 7 a 8 maanden. En hoeveel slaapjes doen ze? Vanaf hoe oud doen ze nog maar 1 slaapje?

Hoor graag jullie reactie's

Groetjes Annelies
 
Hoi,

Toen Tom 7/8 maanden was sliep hij als volgt:

07:00 uur uit bed voor de fles
07:30 uur naar bed tot +/- 10:00 uur
12:30 uur naar bed tot +/- 14:30 uur
Tussen 19:00uur en 20:00 uur weer naar bed.

Sinds een maand of 2, hebben we het 'verplaatst' naar 1 slaapje overdag, omdat hij 'snachts gewoon zo slecht begon te slapen, hij heeft met het nieuwe ritme totaal geen problemen gehad.

Nu doen we het zo:
08:00 uur bed
Tussen 11:00 uur en 12:30 uur naar bed voor middag slaapje
Tussen 13:30 uur en 15:00 uur word hij dan weer wakker
En tussen 18:00 uur en 19:00uur gaat hij zijn bedje weer in, want op sommige dagen is hij echt moe wanneer hij naar bed gaat.. hij kruipt nu ook de hele benedenverdieping door, en trekt zich overal aan op, en sinds 3 weken loopt hij langs de tafels/banken, dus hij verliest een hoop energie. Hij is zelf 30 gram afgevallen! Hij kon het ook makkelijk hebben, zit boven het gemiddelde met zijn gewicht :)

Groetjes NENS
Tom geboren op 27-02-2007
 
Hoi,
Onze Isabel is nu ruim 7 maanden en is  nooit echt een goede slaper overdag geweest. Het ziet er een beetje als volgt uit:  
- ca. 06.30 wakker
- ca. 08.30/09.00 naar bed en slaapt dan ongeveer een half uurtje/drie kwartier
- ca. 12.30/13.00 weer naar bed en slaapt dan vaak (jammer genoeg....) maar een   half  uurtje...
- dus rond 16.00/16.30 is ze echt wel weer moe en slaapt  dan nog een half uurtje
- rond 19.00 is het bedtijd voor haar en na een lekker fles pap slaapt ze dan door tot ongeveer 06.30

Ben zelf ook heel benieuwd wanneer het ochtendslaapje vervalt en hoop dan eigenlijk dat ze 's middags een lange ruk  zal gaan maken.....Maar ik denk dat als ze wat actiever gaat worden straks met kruipen en staan/lopen, dat het wel gaat komen hoor.

Groetjes,
Leonie
 
Terug
Bovenaan