hoe lang wakker

Hallo,

Mijn zoontje van 9 weken heeft om de 4 uur een voeding. Indien hij een teken slaap geeft, dus geeuwen / oogjes wvrijven doe ik hem weer naar zijn bedje. Ik vraag me af of dit niet te snel is.

Kan iemand mij vertellen hoe lang zijn kindje wakker is tussen de voedingen door?

Alvast bedankt weer!

Groetjes, Saskia

Hoi,

Moet even nadenken hoor. Volgens mij was Rosa toen ze 2 maanden was nooit langer dan 1,5 uur wakker. Nou slaapt ze wel vrij veel vind ik. Ze is nu 6 maanden en doet nog 2, soms 3 slaapjes overdag.

groetjes,

Desiree

Hi,

Indra is nu 7 maanden en geeft zelf ook heel goed aan wanneer ze slaap heeft door te geeuwen en in haar oogjes te vrijven.
Ik vind het onzin om haar wakker te houden terwijl ze slaap heeft, ook als het nog maar kort geleden is dat ze  een dutje gedaan heeft.
Een beetje tegenstrijdig is het wel, want regelmaat is ook heel belangrijk.... dus ook eten op vastgestelde tijden...
Komt best wel goed hoor als de slaapjes  overdag wat minder gaan worden.

Suc6 ermee...

Pascalle

Hallo saskia,

Ik zit met dezelfde vraag. Mijn zoontje van vier weken slaapt nog wel veel maar hij vindt het ook heerlijk om even bij papa of mama te zijn. Maar wanneer is het goede moment om hem weer naar bed te brengen. Soms vertoond hij slaap en leg ik hem in bed maar dan blijft hij in bed toch nog wel een tijdje wakker. Ik volg toch maar het advies van Ria Blom van het boekje "regelmaat en inabkeren". Zij zegt dat het beste is om het kindje wakker in zijn bedje te leggen dus niet als hij al in slaap is gevallen in je armen of in de wipstoel.

Mijn zoontje is 's avonds vaak wat langer op. Hij heeft dan zijn huisluurtje en dan zijn we wat langer met hem bezig. 's nachts slaapt hij na zijn borstvoeding meteen weer verder ( gelukkig maar). Ik hou er ook rekening me dat hij nog huid honger heeft en veel aangeraakt en geknuffeld wil worden.

Groetjes Anna

Hoi,
Mijn zoontje was gisteren 8 weken, krijgt ook om de 4 uur voeding en ik rond elke voeding maar maximaal een uur wakker. Als hij de eerste tekenen van vermoeidheid krijg leg ik hem op bed en slaapt zo weer 3 uurtjes. Dit doet hij de hele dag en  nacht door. Echte huiluurtjes heeft hij gelukkig niet.
Mijn dochter van ruim 2 jaar slaapt ook nog best veel vind ik, 's avonds gaat ze om 7 uur naar bed en slaapt dan door tot 8 uur 's morgens 's middags slaapt ze van 12.30 uur tot 14.30-15.00 uur.
Groetjes Marina.

Terug
Bovenaan