Hoe lang zijn jullie al bezig?

Hoi meiden,

Even een vraagje..............

Hoe lang zijn jullie opgeveer bezig met het proberen zwanger te raken?
Ik neig steeds meer om op dit forum mee te lezen............ voor mijn gevoel ben ik al lang bezig............maar misschien vinden jullie dat ik pas "net" bezig ben.

Ik start nu met ronde 10, maar ik word volgende maand wel 36 jaar. Dus bij mij begint de "biologische klok" al aardig te tikken. Vandaar dat die 10 maanden al zo "lang" aan voelen............. en ik ben aan het overwegen of we "al" naar de huisarts zullen gaan..........

Zo, vandaar mijn vraag. Ik wil n.l. niemand tegen het hoofd stoten.

Groetjes en een fijn weekend!

SUUS

(Een paar namen herken ik nog wel van het andere forum)

Hoi Suus,

Er gelden hier geen regels hoor over hoe lang je bezig moet zijn om welkom te zijn op het forum. Als jij het gevoel hebt dat je hier thuis hoort dan kom je gewoon deze kant op.
Realiseer je wel dat het hier wat heftiger is dan op het vorige forum. De meiden die hier schrijven zitten allemaal in de medische molen dus de verhalen over IUI, IVF, Miskramen, Hormonen ed zijn hier orde van de dag.
Op zich hoe je je nog geen zorgen te maken denk ik  want 10 maanden is echt nog niet gek lang. 50% wordt zwanger in het eerste jaar en nog eens 30% in het tweede jaar. In totaal wordt dus 80% zwanger binnen 2 jaar en de meiden die hier schrijven zitten bij die 20% waarbij het niet lukt.
Gezien je leeftijd kan ik me wel voorstellen dat je je gehaast voelt. Ga gewoon eens praten met de huisarts want dat kan een hoop rust geven. (was bij ons in ieder geval zo)

Ik ben trouwens ruim 2,5 jaar bezig, heb een operatie gehad, 1 miskraam en 3 IUI's.

Succes met alles!
gr.Inge

Hallo,

Ik ben het helemaal met Inge eens.

Er is geen regel, dat je na zoveel maanden pas hier mag komen schrijven, als het voor jou goed voelt hier te zijn dan ben je toch van harte welkom!

Helaas natuurlijk, want wij allemaal willen hier liever helemaal niet zijn. Maar nu het toch eenmaal zo is.........

Ik  vind hier in ieder geval veel steun, gezelligheid en begrip

En 10 maanden is ook al best een tijd, nog niet echt om je zorgen te gaan maken maar inderdaad gezien je leeftijd misschien ook wel, over een maand of twee adviseer ik je om naar je huisarts te gaan, en je laat doorverwijzen naar de gynaecoloog.

Ik zal me nog even kort voorstellen, ik ben Cynthia ben 29 jaar en ik ben al bijna    11 jaar samen met mijn man, waarvan 4 en half jaar getrouwd.

We zijn nu drie jaar en een beetje actief bezig zwanger te raken, daarvoor was de wens er al tijden maar mocht ik niet zwanger raken ivm een ernstige schildklieraandoening met bestraling en prednison kuren

We hebben alle vooronderzoeken gehad, daarna een HSG, een Laparoscopie, waar bleek mijn linker eierstok dicht te zitten. Die hebben ze weer open gemaakt. Toen leek er niets meer mis, voor een jaar naar huis gestuurd en nu al weer aan de 4e IUI behandeling bezig (ben vandaag geinsemineerd)
De afgelopen keren bleek het zaad van mijn man niet erg veel zin te hebben, er waren er genoeg voor bewerking maar ze zijn nogal traag dus houden we er te weinig over na bewerking. Het zou eigenlijk al IVF worden voor ons, maar omdat ze deze en de vorige keer het spulletje in Medium hebben opgevangen (een vloeistof waardoor het zaad langer levendig blijft) hadden we genoeg goede zaadcellen voor IUI en dus nu al weer poging 4.
NU weer twee lange weken wachten, en dan is het maar weer de vraag, is het gelukt of niet?

Ik hoop dat je dit allemaal bespaard blijft, het is goed te doen hoor allemaal. Ik spuit nu zelf hormonen terwijl ik ook dacht dat ik dat nooit van mijn leven zou gaan doen.
maar............inpact op je leven heeft het zeker en alle verdrietige momenten die ermee gepaard gaan...............

Succes met zwanger raken. En ..........voel je dus van harte welkom hier!

Cynthia

Hoi, hoi,

Bedankt voor jullie reactie.................
Nou, nou jullie hebben al het een en ander meegemaakt! Wat dat betreft ben ik gewoon een groentje.

Toch begin ik steeds meer aan de medische zaken te denken. Heel logisch ook want ik heb ons zelf een jaar de tijd gegeven (en we gaan al aardig die kant op)...........om zelf zwanger te worden. Zo niet, zullen we toch de stap moeten gaan wagen en naar de arts stappen......... alhoewel ik dat écht nog DOODeng vind. Vandaar dat ik me er al een beetje op aan het oriënteren ben via internet en zo.......... en natuurlijk via dit forum. dan weet ik een beetje wat we kunnen verwachten. Alhoewel dat toch weer bij iedereen anders is.Jullie forum is wat dat betreft heel leerzaam; ook al begrijp ik niet alles hoor........

Dus ik lees hier gezellig mee en als ik een vraag heb.......... zal ik van me laten horen. Jullie zijn immers de expers hier.

Nou, ik duim in ieder geval voor iedereen en heel veel succes!

Groetjes,

SUUS

Halloooo,

Natuurlijk ben je welkom   hier. Ikzelf lees ook al een tijdje hiermee en af en toe schrijf ik iets hier op het forum of reageer ik op andere verhalen van de meiden.

Ik ben Natasja, 29 jaar en wij zijn nu bijna 2 jaar bezig. Alle onderzoeken in het ziekenhuis al gehad en bij ons blijkt gelukkig alles goed te zijn maar op een of andere manier gaat het nog niet lukken. Ik heb ook nog  geen medicijnen gebruikt om mijn cyclus op gang te laten komen etc.  Mijn cylcus is de eerste 1.5 jaar erg onregelmatig geweest en nu bijna een half jaar regelmatig. Ik ben dan ook een week geleden zwanger geweest maar dat is helaas uitgelopen op een miskraam. Maar het feit dat ik zwanger ben geworden is natuurlijk heel erg goed nieuws. Nu maar hopen dat het snel weer lukt.

Als ik jou was zou ik ook inderdaad naar de huisarts gaan om je door te laten sturen als je straks bij het jaar zit. Dat hebben wij ook gedaan en zijn meteen de hele molen doorgekomen.

Ik wens je heel veel succes en hopelijk gaat het snel lukken

Liefs Natasja

Terug
Bovenaan