Hoe lang zijn jullie kindjes gemiddeld wakker op een dag?

Dat vroeg ik mij af...
Ik heb het van Esther nu een tijdje bijgehouden en gemiddeld is ze 8 of 9 uur wakker op een dag. Soms ietsje minder, een enkele keer ook wel 10 uur. Voedingen zitten hier bij in, maar daar doet ze tegenwoordig minder dan een kwartier over.

Groetjes,

Eveline

Hoi,

Ik moet even rekenen hoor! Christian slaapt in ieder geval van 23:00 tot ongeveer 5-6 uur en heeft meestal overdag ook een langere slaap van 3-4 uurtjes achter elkaar (soms in de ochtend, soms in de middag, soms in begin van avond). Daarnaast denk ik dat hij 3-4 hazeslaapjes per dag doet in de box, ongeveer 15-30 minuten. Dus slaapt hij totaal 12-14 uur per 24 uur... De rest is hij dus wakker. Sommige dagen slaapt hij wel 5-6 uur achter elkaar overdag en op andere dagen is hij bijna net zolang wakker als wij... Dus het varieert nog een beetje, maar ik heb zelf altijd het gevoel gehad dat hij toch wel veel wakker is, maar ik weet echt niet wat gemiddeld is...
Gelukkig huilt hij niet zo veel als hij wakker is en als hij het wel doet, dan weet ik meestal wel wat ik moet doen (in de meeste gevallen: flesje opwarmen!!). Een tevreden mannetje dacht ik zo...

Groetjes, Karin
Mama van Christian, 4 wkn oud

Hoi Eveline,
Quinn is ook veel wakker overdag. Hij slaapt vanaf 20.30 uur tot 7.30 uur (krijgt wel nog 1 voeding tussendoor). 's Ochtends leg ik hem dan vaker nog terug. Soms valt hij dan in slaap, soms niet. En in de box doet hij slaapjes van een uurtje of zo.
Een uurtje of 9 zal hij toch wel wakker zijn per dag denk ik.
Hij doet het verder prima, dus....
Groetjes Veerle

Hoi Evelien,

Nog nooit over nagedacht hoelang Bent per dag wakker is. Maar ik zal eens rekenen. Hij krijgt zeven voeding per dag. Die van 's avonds en 's nachts is hij maar even wakker, half uurtje schat ik. Die van overdag 1 tot 1,5 uur. Acht, negen uur per dag wakker zal hij dan ook wel halen. Hij heeft nog geen heel vast patroon van vaste slaapmomenten.

Judith

Hoihoi,
Floor is eigenlijk alleen maar wakker tijdens de voedingen (behalve de laatste, die drinkt ze slapend) en kort daarna. Ze slaapt dan weer tot de volgende voeding. Ze is natuurlijk nog wel jonger dan jouw dochtertje, ze is ruim 3 weken. Ze krijgt gemiddeld 6 voedingen per dag, ze is dan per voeding een klein uurtje wakker.
groetjes van Ruth

hoi eveline,
ik heb het idee dat nynke steeds langer wakker is!!! overdag slaapt ze nog maar heel weinig. totaal slaapt ze denk ik: van 20.00 tot 23.30 en dan van 0.00 tot ongeveer 7.00 en dan misschien over de hele dag nog 4 uur. Dus ongeveer 14,5 uur.

groetjes,
daphne

Terug
Bovenaan