hoe lang zonder voeding?

Hallo,

Lieke is nu bijna 8 weken en sinds 4 dagen slaapt ze van 21.00 - 5.30!!! wel lekker voor ons natuurlijk maar ik heb ook gehoord van de verloskundige dat een baby niet veel langer dan 7 uur zonder voeding kan i.v.m suikerspiegel....maar dat betekend dus dat ik haar rond 22.00 moet wakker maken voor de fles en ik weet zeker dat ze dan om 3.00 a 4.00 weer komt omdat ze dan uit haar ritme is. what to do?? gr. jorieke

Hoi jorieke .!

Dit heeft t CB ook tegen mij gezegd dat er niet meer als 6 tot 8 uur tussen mag zitten maar als je kindje slaapt dan slaapt ie .! Als ze echt honger heeft dan komt ze wel
Je moet doen wat jou t beste lijkt als dit goed gaat tot 05:30 dan zou ik het niet veranderen om de ritme te houden .. Elk kind kan verschillend zijn Je kan natuurlijk ook proberen om de laatste voeding te verhuizen naar 23:00 en dan kijken hoe dat gaat .!

Succes

Mijn eerste kwam op een gegeven moment ook na 10 uur 's avonds niet vóór 7 uur 's ochtends, in het begin probeerde ik haar dan wakker te maken maar dan at ze vervolgens helemaal niet (viel steeds in slaap) overdag kwam ze overigens wel aan het aantal maaltijden die ze moest hebben dus ik maakte me er geen zorgen over. Ik gaf wel bv, weet natuurlijk niet of jij de fles of bv geeft, maar ik heb geleerd dat het in ieder geval met bv goed werkt met vraag en aanbod en ze heeft er verder niets van gekregen. ze is een gezonde flinke meid geworden. als je twijfelt zou ik gewoon even een arts (van bijv. consultatieburo of je vk) raadplegen.
Succes!
groetjes

Liesbeth
mama van Arwen (26-02-2006) & Fay (17-04-2007)

Met 8 weken kunnen ze gerust 12 uren zonder voeding hoor.Vera sliep met 9 weken door van half 10 (laatste voeding) tot 8 uur. Dan maakte ik haar wakker.

Nu met 13 weken slaapt ze van half 9 (laatste voeding) tot half 8. Ze krijgt BV. Ik heb bewust gekozen voor een vroege laatste voeding. Dat deed ik al toen ze 's nachts nog wilde drinken. Ik heb ook mijn nachtrust nodig immers!

Ach ja.....zo'n eerste kan toch echt aan je zelfvertrouwen vreten....ik ben verpleegkundige en toch twijfel je bij de eigen kind! raar is dat.....vanmorgen kwam Lieke weer pas om 5.50 en ze sliep om 22.00 gisteravond. Ik laat het lekker zo...ze doet het prima.....gr. jorieke

hoi

mijn zoontje sliep met 10 weken 4 nachten van 20 uur tot 7 uur
ik was toen met hem psies bij de kinderarts voor controle
heb dat toen dus even nagevraagd
was geen enkel probleem!
als een beeb lekker slaapt, gewoon laten slapen
op dat moment heeft hij slaap nodig en geen voeding,
ze roepen vanzelf!

dat van de suikerspiegel geldt volgens mij vooral voor de hele kleinjtes en voor de kindjes met ondergewicht. Geniet ervan dat jullie kindje al zo vlot doorslaapt!!!
Groetejs mira, sinds 02-01 mama van jaap

Hoi

omdat ik met dezelfde vraag zat heb ik het aan een kennisje gevraagd ide op het CB werkt als verpleegkundige!
Onze thom is ook 8 weken en ze zei dat hij wel zo'n 10 mach slapen achter elkaar. alleen de eerste weken moet je opletten ivm de bloedsuiker spiegel!

groetjes Anneke

Terug
Bovenaan