hoe lang zwanger??

Twee dagen geleden ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben. Hoewel ik al zo'n 3 1/2 maand niet ongesteld ben geweest, kwam dit als een verrassing. Een hele aangename verrassing, dat zeker!
Ik heb namelijk, vooral in het begin, testen gedaan en die waren negatief. De laatste negatieve test was 16 augustus. Ik was in de veronderstelling dat er iets mis was met de hormonen en dat ik hopelijk snel weer ongesteld zou worden.
Maar de laatste paar weken voelde ik me niet goed en had erg veel last van mijn buik en begon 's ochtends misselijk te worden. Dus voor de zekerheid een test en ja!
Maar nu is de vraag hoe lang ben ik zwanger? Ik ben echt zwaar benieuwd, maar ik heb pas over 2 weken de echo en dat lijkt nog zo ver weg!
Heeft iemand hier ervaring mee?
 
hoi esther!

gefeliciteerd met je zwangerschap!!

eigenlijk is er niet veel over te zeggen hoelang je al zwanger bent. omdat je eerste testen negatief waren namelijk. daarom ook die echo he?
ik heb ook zo'n termijnecho gehad. omdat ik overtijd was en ook een negatieve test had, en toen ik een week verder was was de test ook positief. ik dacht dus in eerste instantie dat ik 13wk zwanger was...maar bij de echo bleek 11wk. hihi...dat was toen voor mij best balen.
maar nu inmiddels ben ik al 34wk en 2dgn dus de tijd gaat nu (helaas) eigenlijk opschieten. geniet er maar van echt waar!! want het gaat heel hard.
liefs sandy

 
Bedankt! Je bent de tweede die mij feliciteerd, na de dokter dus!

Had jij ook negatieve testen, terwijl je zwanger was? En had jij toen ook al last van zwangerschapsverschijnselen?

Genieten doe ik nog niet echt. Ik moet nog aan het idee wennen. Maar ik vind het wel prachtig. Het is bijna niet te geloven. Mijn vriend en ik raken er niet over uit gepraat!

(dit is het tweede berichtje, volgens mij ging er iets mis met het eerste. Als dit er straks twee keer opstaat, dan weet je dat)
 
Feliciteert moet wel met een t.
Gefeliciteerd is inderdaad met een d.

:))

Hoe dan ook: Esther, van harte met je zwangerschap!

Dat het nog 2 weken duurt voordat je de echo krijgt, is normaal hoor. Als ze de echo te vroeg doen, is er nog te weinig te zien (zoals bijv. de hartactiviteit van het kindje) en het vruchtje is nog zo klein dat het meten ook niet echt makkelijk is (milimeter-werk). Daarom doen ze meestal tussen de 8 en 12 weken de termijnecho, omdat er dan gegarandeerd hartactie moet zijn en de termijn goed te bepalen is.

Veel succes met je zwangerschap!
Groetjes,
P.a.
 
P.a. je uitleg van spelling is goed!

Maar het feit is dat ik dus niet weet hoe lang ik zwanger ben. Dan is er over twee weken bij die echo straks ook niks te zien. Krijg ik waarschijnlijk zo'n inwendige echo waar ik niet echt op zit te wachten.
Ik ben dus bang dat ik nog naar 4 weken zwanger ben. Maar aan de andere kant kan ik het ook al langer zijn.
Wat een gedoe.

Maar...het feit blijft hetzelfde. Ik ben zwanger en nog steeds verrast, maar o zo blij. Had niet verwacht dat het zo voorspoedig zou gaan. Veel vriendinnen en familie hebben er veel langer over gedaan en die angst had ik ook een beetje.
Maar bij mij is het vrij vlot gelukt!
Wat een wonder!
 
Van een inwendige echo heb je totaal geen ongemak hoor. Is bij mij gebeurd zonder dat ik het in de gaten had. Ik was zo de kluts kwijt dat ik ben vergeten te kijken, ik had geen idee dat ik al 10 weken zwanger was. Het schijnt zelfs mooier te zijn dan een gewone echo.
 
Terug
Bovenaan