Hoe lang zwanger?

A

Anoniem

Guest
Hey!

Wie weet kan één van jullie mij helpen met advies. Sinds augustus vorig jaar ben ik gestopt met de pil. Mijn vriend en ik willen graag kinderen en dachten dat het goed zou zijn alvast met de pil te stoppen, zodat mijn lichaam z'n normale cyclus etc. weer op gang zou krijgen. Eind oktober werd ik voor het eerst weer ongesteld. Het stelde niet veel voor, maar toch..

Ik had verwacht dat mijn menstruatie hierna geleidelijk weer op gang zou komen, maar in december was ik nog niet ongesteld. Ik heb ergens in de eerste weken van december een zwangerschapstest gedaan en deze was negatief. Ik hield mezelf voor dat mijn lichaam gewoon wat extra tijd nodig had alles weer op gang te krijgen. Tot.. ik vorige week een paar dagen misselijk was en me de laatste tijd moe en wat sneller emotioneel voelde. Ik had me voorgenomen de eerste tijd geen testen meer te doen en m'n lichaam de tijd te gunnen, maar dit gevoel herkende ik niet echt.

Vrijdag heb ik een test gedaan en tot mijn grote verbazing blijk ik zwanger te zijn!! Ik kon het niet geloven en heb hierna meteen nog een test gedaan, maar weer positief! Mijn vriend en ik krijgen 1 febr. de sleutel van ons nieuwe huis en we willen heel graag samen een gezinnetje.. dus we zijn er ontzettend blij mee!! We moeten nu wel wennen aan het idee dat we echt papa en mama gaan worden.. we voelen ons ook nog best jong (m'n vriend is bijna 24 ik bijna 23).

Meteen nadat ik dus wist dat ik zwanger ben, ga je natuurlijk rekenen.. hoe lang zal ik dan zwanger zijn.. ze zeggen altijd dat je de eerste dag van je laatste menstruatie moet nemen.. maar in mijn geval is dat 'm echt niet... dat zou betekenen dat ik nu al bijna drie maanden zwanger zou zijn.. terwijl ik ergens in de eerste helft van december nog een test heb gedaan. Heeft iemand van jullie een idee wat voor mij handig is om te doen? Ik heb zelf sterk het gevoel dat de bevruchting zo rond kerst heeft plaatsgevonden.. moet ik dan nu al naar de dokter gaan.. of gewoon nog lekker even afwachten? Wat is verstandig?

Ik ben echt dolgelukkig en kan niet wachten tot ik het aan iedereen kan gaan vertellen! Wat een geluk! (helemaal als je ziet en hoort hoeveel stellen moeilijk of zelfs helemaal geen kinderen kunnen krijgen, zoals bij de serie Babyboom)... we beseffen ons echt hoe gezegend we zijn..

He meid! Gefeliciteerd! Wat heerlijk!

Ik zou contact opnemen met een verloskundige, zodat ze een termijnecho kunnen doen. Dan kunnen ze kijken hoe ver je echt bent.

Ik denk dat het wel zo'n beetje klopt wat je zelf denkt. Begin december was het dus nog negatief, dus misschien kun je dat als "de eerste dag van je laatste menstruatie" beschouwen. Dan ben je nu zo'n zes weken zwanger. Maar het kan natuurlijk net zo goed 8 of 4 weken zijn, of nog weer iets anders. Daarom moet je lekker een termijnecho laten maken, dat zal de verloskundige je ook zeker aanraden.

De huisarts hoef je niet te bellen want die zal je toch doorverwijzen naar een verloskundige.

Nogmaals gefeliciteerd en hou ons op de hoogte!
Groetjes, Jose

hallo
van harte gefeliciteerd
ik zou ook echt even de verloskundige bellen en je verhaal uitleggen, met hem of haar kun je dan overleggen en eventueel een echo laten maken dan weet je ook hoelang je zwanger bent lijkt mij wel zo fijn toch?
heel veel succes
groetjes

hoi tinuz
ik sluit me aan bij de rest alleen een echo zal je duidelijkheid geven
maar gefeliciteerd
sandra

oke! Bedankt voor het advies. Ik heb de verloskundigenpraktijk gebeld en kan een afspraak gaan maken bij het ziekenhuis voor een inwendige echo, zodat we precies kunnen zien hoe ver ik ben.

hallo!!!

bij mij hetzelfde ben begin dec gestopt met de pil. en niet meer ongi geworden in jan 3 keer getest allemaal negetief. 2 dagen geleden weer getest wat blijkt zwanger!! helemaal blij natuurlijk. weet ook niet hoever ik ben maar binnenkort een echo voor meer zekerheid
geniet er maar lekker van!!!

groetjes j..

Terug
Bovenaan