hoe lang?????

A

Anoniem

Guest
zal me eerst effe voorstellen want ik ben nieuw hier. Ik ben marleen en ben er gisterenavond achtergekomen dat ik zwanger ben. nu heb ik een paar vraagjes want ik weet niet hoe lang.! het zit zo: mijn 1ste dag van mijn laatste menstruatie was 13 maart, na die week ben ik met de pil gestopt, ik zou dus gerekend met een cyclus van 28 dagen op 9 april ongi moeten worden. dit gebeurde dus niet. ff afwachten dacht. Op 12 april werd ik smorgens wakker en was ik misselijk en ziek, ben die dag lekker in bed gebleven en heb savonds een test gedaan, deze was negatief dus dacht ik dat het     gewoon griep was. Nu was ik gisteren (21 april) nog niet ongesteld en omdat ik merkte dat ik mezelf anders dan anders voelde heb ik gisterenavond nog een keer een test gedaan. en deze was POSITIEF! maargoed nu weet ik dus niet vanaf wanneer ik moet tellen. hoop dat iemand me kan helpen! xx

Hoi!
Normaal heb je 14 dagen voor de verwachte datum dat je ongesteld moet worden een eisprong. Bij een cyclus van 28 dagen is dat dus 14 dagen na de eerste dag van je laatste menstruatie. In jouw geval ben je gestopt met de pil, dus weet niemand precies wanneer je eisprong is geweest want bij de 1 begint de cyclus gelijk weer en bij de ander duurt het even voordat alles weer op gang is.
Wel lekker snel prijs zeg! Ik heb 4 maanden moeten wachten en dat was al snel.
Doordat je bevruchtingsdatum nu niet precies bekend is heb je volgens mij wel lekker snel recht op een echo, dat had mijn vriendin ook. Want aan de hand van de lengte van de foetus kunnen ze de zwangerschapsduur aflezen.
groeten Elke

Gefeliciteerd met je zwangerschap!!
Volgens mij ben je 20 december uitgerekend (1e dag laatste menstruatie + 9 maanden + 7 dagen) maar dat kan inderdaad nog afwijken wanneer ze de echo doen.

Grappig om te lezen! Bij mij is het precies hetzelfde gegaan. Ik zou even met de vk bij je in de buurt gaan bellen dan kan er alvast een termijnecho worden ingepland, want inderdaad weten ze niet pecies wanneer je ongested bent geworden. (Bij mij scheelde de ud 1 dag) ipv 22 april is het 23 april (Ben ik nu wel blij mee want ik heb een extra dagje om thuis te mogen bevallen!)

groetjes,
Wietske

Ik vind dat ook erg moeilijk de laatste keer ongesteld was: 17 Maart. toen werd ik ongesteld   zeg maar.

klopt het dan dat ik 22 december ben uitgerekend?
ik vind het best moeilijk allemaal.

Terug
Bovenaan