hoe langer wakker houden van 18 tot een uur of 20?

Hallo,

Ik kom niet zo heel vaak hier maar heb nu toch een vraagje.
Mijn dochtertje is 5 maanden en gaat altijd 18:00-18:30 naar bed. Ze krijgt dan haar laatste fles, want haar om 23:00 nog een fles geven werkt niet, hebben we al zo vaak geprobeerd en ze is dan helemaal uit haar doen.
Nu komt ze rond een uur of 03 en dat vinden we prima. flesje erin en hup verder slapen maar nu lees ik hier vaak, dat de kleintjes pas om 20 uur of nog later naar bed gaan, hoe blijven die kinderen van jullie dan wakker? Ons meisje valt als een blok in slaap en langer rekken werkt niet.

tips aub

alvast bedankt!

Groeten

Hoi

Ik weet niet of je een kind wakker kan houden. Kris wordt heel erg huilerig als hij moe is. Wij geven om 19u een fles, na het eten nog even knuffelen, spelen in de box en dan gaat hij tussen 20 en 20.30 naar bed. Om 23.00 krijgt hij zijn laatste voeding, rustig uit bed halen, en rustig weer terug leggen. Wij hebben het idee dat hij niet eens door heeft dat hij zijn bed uitgehaald wordt. Dat was voorheen  wel anders hoor, als we hem dan terug legde brulde hij zeker een kwartier de hele buurt bij elkaar. We hebben het toch volgehouden, terug leggen en maar even laten brullen, niet leuk voor de buren maar het is dan even niet anders. Na een paar weekjes ging dat steeds beter en nu horen we hem helemaal niet meer.
Maar meid je moet doen waar jij je prettig bij voelt. maar ik kan me ook voorstellen dat je er niet iedere nacht uit wilt om een voeding te geven.
Misschien is het een idee om de eennalaatste voeding wat later te geven.
Succes, groetjes Ellen, mv Kris (15 weken)

elise is nu 4,5 maanden en ook zei krijgt tussen 19.30 en 20.00 haar laatste fles
ik hou haar niet wakker ik leg haar meestal tussen 17.30 en 18.00 in bed en haal haar er dan pas weer uit als het tijd voor de fles is maak haar dan wakker
meestal spelen we nog een half uurtje na de fles en als ze erg moe is gaat ze gelijk weer naar bed ze slaapt dan tot 7.30

groetjes saskia

Hoi,

Waarom de kleine wakker houden ??
Kay gaat ook om 17.30 uur naar bed en maak hem wakker om 21.00 uur voor zijn laatste fles. Even knuffelen en weer lekker naar bedje toe..

Esmé mv Kay

Hoi,

Ik denk ook niet dat je jekindje wakker kunt houden, en waarom zou je. Ik denk dat het puur aan je schema ligt met voeding. Tiara krijgt s ochtens om 7.30 een fles dan weer om 11.30, dan om 15.30, dan 19.00 en de laatste om 22.00. En tussen alle fl;essen door slaapt ze eigenlijk wel wat. Na de fles van 19.00 gaat ze gelijk naar bed en om 22.00 moeten we haar dan weer wakker maken voor de laatste fles. Op een gegeven ogenblik slapen ze vanzelf wel door s avonds, maar ik begrijp uit je verhaal dat je het helemaal niet erg vind om snachts uit je bed te gaan dus dan zou ik ook niet zomaar je schema omgooien.

Groetjes Nancy

Bedankt voor jullie reacties

We lopen met haar bij een kinderarts voor haar darmproblemen, vandaar dat ze 's nachts niet doorslaapt.

Ik wil haar ook niet heel lang ophouden met misschien een half uur of een uurtje, dan is het 19 uur ipv van 18 uur. Dat vind ik wat vroeg.

Maar goed, het blijft lastig die tijden

Groeten

hoi,
je kan beter gewoon het ritme aan blijven houden die je kindje aangeeft.
als je wilt switchen zie je vaak dat ze 'van de leg af'raken
'waardoor ze 's nachts vaker wakker worden...
je merkt al dat je kindje dat doet als je toch om 2300 die fles wilt geven..
ik zou zeggen gewoon zo laten en er  komen heus nog wel tijden dat je tot 2200 met je kind beneden zit!!!(of later)
succes

Terug
Bovenaan