Hoe laten wennen aan diksap/sap ??

Hoi Mama's,

Zoals de topic al aangeeft;

Hoe laat ik mijn zoontje wennen aan (dik-) sap?

Hij krijgt al fruithapjes, maar op een of andere manier vind hij water of sap niet lekker.
Hij trekt een vies gezicht en spuugd het meteen weer uit. Ik dachte eerder dat hij het te koud vond (uit koelkast) en heb het toen op kamertemperatuur gegeven, maar ook dit vond hij niet te "pruimen".

Ook een ander smaakje geprobeerd, geen succes, kant en klare sap, geen succes, diksap, geen succes haha,.. grrrr..

Uiteraard heb ik hem de tijd gegeven om aan de smaak te wennen. Hij "proeft" wel steeds aan het flesje, maar laat het dan weer met een vies gezicht uit zijn mond lopen alsof er pure citroensap in zit.

Hij heeft alleen de állereerste keer de sap gedronken en leek het heel lekker te vinden. Daarna heeft hij nooit geen sap meer gedronken.

TIPS ????   GRAAG !!!!  

Esmé mv Kay (24 weken)

Ik doe wel eens na zijn melkflesje een heel klein beetje sap in hetzelfde flesje, er zit dan ook altijd nog een heel klein restje melk in. Ik vind de combi verschikkelijk smaken maar Lukas drinkt het met smaak.

hoi hoi,

Het is een kwestie van blijven proberen tot hij het ineens wel lekker vindt...het schijnt dat kinderen soms iets heel vaak moeten proeven voor ze het lekker vinden.Je zou het ook heel eventjes in de magnetron kunnen doen.

groetjes leetje 1981

Wij houden Yoëll zn sap even onder de hete kraan, zodat het een beetje lauw is.
We hebben hem trouwens eerst steeds lichte thee gegeven. Zo wende hij aan 'dun' drinken en het was warm.
Succes
Groetjes Pauline mv Yoëll

Hoi Esme (sorry, weet niet hoe je streepje op de e krijgt...)

dat is heel normaal.
Als kleine kinderen beginnen met sap drinken, drinken ze vaak slecht.
Ze zijn alleen maar lekkere warme melk gewend te drinken, de rest is eten van de lepel(fruit, groente etc) dat is weer anders.
Melk smaakt voor hun nu eenmaal lekkerder dan sap.
Gewoon blijven aanbieden en op een gegeven moment gaat hij het wel lekker vinden. Als hij echt dorst heeft drinkt hij wel. Ze moeten het verschil gaan merken tussen melk (voeding) en gewoon sap (dorst)

Succes!

Groetjes Iris (mv Rowin 21-08-06)

Kan ook gewoon water geven. Meestal vinden ze dat wel lekker, zit minder smaak aan. Of een beetje lauwe thee met melk erdoor. is nog gezonder ook!
Succes !

Hoi Esme,

Je zou zoals hier al eerder is geschreven kunnen proberen of hij het drinkt als het ff in de magnetron is geweest, Kay is natuurlijk alleen maar " warm drinken " gewend.

Ben je al begonnen met groente geven ??
Ik al een paar weekjes, Yari vond het meteen geweldig en eet nu een klein potje op. Ook nog een klein flesje van 100 cc melk erachteraan. Als zijn   groente op is houd hij niet op met jengelen totdat hij zijn kleine flesje melk heeft gehad ( tja, die fles blijft toch zijn  grote vriend )

Yari drinkt nu tussendoor geen diksap meer, hij heeft al moeite om al zijn eten op een dag binnen te krijgen, hij is ook zo'n slaapkopje.

Dadelijk als hij een heel potje groente van 6 maanden opkan en geen melk meer na krijgt geef ik hem wel wat sap, kan hij toch lekker uit zijn flesje drinken, ik kijk wel hoe het gaat.

Succes ermee, en laat ff weten hoe het gaat,

Groetjes Marina.

wij warmen het sap wat op in de magnetron
ze drinkt t ook wel koud...
ze lust alles ( qua fruit en groente en sap)  in principe dus dat scheelt
maakt haar niet zoveel uit
groetjes sandra mama van annique

Terug
Bovenaan