Hoe leer ik haar drinken uit een beker?

A

Anoniem

Guest
Ze kan het namelijk nog steeds niet. Ik heb al een handig bekertje gekocht met een opstaande rand zeg maar. Maar ze snapt het gewoon niet. Ze steekt gewoon haar tong in de beker en het drinken dus en meer niet,
hoe hebben jullie dit geleerd??

Groetjes Kirsten mv Tyche

Siebe kan het ook nog niet hoor en ik ben er ook echt nog niet mee bezig. Ik vind hem nog veel te jong en onhandig. Hij drinkt nu met een rietje uit een gewone beker en zelfs dan moet ik die beker al vasthouden, anders gaat ie om. Merijn was volgens mij pas tegen de 2 jaar toen hij het kon. Geen probleem hoor.....

Groetjes Fonske.

Hoi Kirsten

Je wilt natuurlijk horen hoe ze het wel leert, maar hier ook nog een pukkie dat het niet kan hoor (en dat ook nog niet hoeft). Sophie drinkt uit de Nubby-rietjesbeker of uit een tuitbeker zonder antilek. En dat geeft al genoeg geknoei haha!! De gewone beker komt tzt wel, Gijs was volgens mij ruim 2 toen hij het echt pas zelf kon.

Groetjes
Susan

nou hier komt ie dan: met heel veel geduld. Rêve krijgt een heeeeeel klein beetje drinken in haar beker en dan zeggen we: voorzichtig met twee handjes (heeft echt effect) En dan tilt ze de beker naar haar mond, vaak helpen wij nog wel even met het in de mond doen, want in haar enthousiastme zit ze ook rustig op haar kin met de beker, tja en als je dan kiept.... dan is je shirt nat.
sommigen geven het kindje ook een beker in bad, maar dat vind ikzelf niet zo fris.

tis cliché maar gewoon blijven oefenen en geduld houden.

succes

Hoi!
Puck heeft het geleerd doordat ze het mega-interessant vindt om uit onze bekers of glazen te drinken...als we aan tafel zitten wil ze altijd wat in ons glas zit (terwijl in haar tuitbekertje hetzelfde zit). Ik help haar dan nog wel hoor, wordt anders zo'n geknoei. Daarentegen kan ze nog niet goed uit een rietje drinken..Ach ieder zijn ding zullen we maar zeggen, komt vanzelf. Succes ermee!

Liefs, Marcia mv Puck.

Eerst een paar keer oefenen en daarna een klein beetje erin geven ( vinger dik ongeveer) en zelf laten oefenen. Mijn dochter had er eerst ook veel moeite mee, zette de beker op haar kin en goot dan alles in der kraag. Maar sinds ze minder bv krijgt en dus meer de kans om ander drinken te drinken gaat het prima.

Wij hebben Isis al erg vroeg uit een beker leren drinken (ik denk met ongeveer 8/9 maanden), omdat ze veel spuugde en dit een gunstig effect zou hebben. Ze had het vrij snel door, maar vooral met de wat dikkere vloeistoffen zoals pap. Misschien is het dus een idee om hiermee te beginnen.

Maar nu ze 13,5 maanden is drinkt ze nog steeds niet zelf hoor! Een van ons houdt de beker voor haar vast. Ze wil het soms wel zelf, maar dat lukt écht nog niet. Binnen de kortste keren ligt de boel over de grond / tafel / stoel / Isis / mijzelf... Daar beginnen we voorlopig dus nog even niet aan. Ik wil nu wel een tuitbeker o.i.d. gaan kopen zodat ze zelf ook wat kan drinken zonder hulp van papa of mama.

Succes!

Groetjes,
Myrna mv Isis

Yoëll drinkt na zijn boterham 's middags uit een stenen mok. Met het oor naar boven, zodat ik daarmee kan sturen of ingrijpen. Hij drinkt dan Yoki van campina, dit is lekker dik, dus niet zo makkelijk om te knoeien, zoals sap ofzo. Verders drinkt hij ook nog wel eens uit een long drink glas van ons, maar wel altijd met achterwacht hihi. Vorige keer was ik te laat met ingrijpen en mijn pantoffels stonden eronder

Terug
Bovenaan