Hoe leer ik mijn dochtertje van 10 maanden drinken???

Mijn dochtertje Emma is nu 10 maanden. We hebben al heel lang problemen met haar voeding. Sinds twee weken leert ze eindelijk vast voedsel te eten. Een bezoekje aan de logopediste deed wonderen. Ze kreeg gewoon te veel flesvoeding. (Onbegrijpelijk dat het consultatiebureau dit niet heeft opgemerkt) Nu volgt ze het schema voor een kind van 10 maanden en het werkt. Ze eet brood, groente, fruit, koekje, vla en dergelijke. Nog niet zo heel veel, maar ze eet! Wij zijn in elk geval heel tevreden.

We hebben alleen nog een probleem. Ze drinkt nog steeds niks anders dan haar melk. Geen water, thee, diksap, ranja, helemaal niks wil ze. We hebben al van alles geprobeerd: drinken uit een tuitbeker, uit een antilekbeker, uit een flesje, met een rietje en gewoon uit een beker. Niks werkt. Wie heeft er tips?

Krijgt ze nu wel genoeg vocht binnen? Ze krijgt 3 flessen van 200 ml melk op een dag. Ze is 70 cm lang en weegt 7500 gram. Misschien vindt zij zelf wel dat ze genoeg drinken krijgt. Wie weet wat Emma ongeveer aan vocht zou moeten krijgen op een dag.

Alvast bedankt!
 
Hoi Emmama,
Een kindje van deze leeftijd heeft minstens 500cc vocht nodig op een dag. Ze krijgt al aan 600cc melk en wat er dan nog aan vocht in de groente en fruithapjes zit is in principe voldoende op een dag.
Groetjes Daantje mmv Michelle
 
hoi ik heb het zelfde probleem hij wil niks drinken ja aleen zn melk soms neemt hij 2 slokjes thee en dat is het dan hij wil ook allen zijn flesje ik hoef het niet in een ander flesje tedoen want daar wil hij aleen maar mee spelen
ik heb ze nu leeg in de box gelegt zodat hij er aan kan wennen misschien wil hij er dan straks wel uit drinken

ik had het ook gezegt op het cb maar ze zei dat melk goed is en de rest is niet belangrijk in de melk zitten ook de vitamines dus dat is goed

ik heb ook wel eens iets warm diksap gedaan dat ging er toen wel in (nu niet meer)maar misschien is dat wat
ze krijgen natuurlijk altijd warm drinken en dan komt mama ineens met koud drinken ???
ja daar moeten ze denk aan wennen

nou s6 er mee groetejs nicole
 
Hoi Nicole,

ik geef Emma tegenwoordig al warm water of thee. Dat lust ze dus ook niet. Als ik het op een lepeltje doe, slikt ze het wel door. Als het in een flesje zit en ze krijgt per ongeluk wat binnen, doet ze net of ze stikt. Hoesten en kokhalzen en dan heeft  ze er al geen zin meer in. Het zal vanzelf wel komen, maar leuk is het niet. En aan het consultatiebureau heb je wat dat soort dingen betreft ook helemaal niks. We zijn met Emma bij de logopediste geweest en ook die wist niet hoe je een kind moet leren drinken. Er komt een dag, zei ze, dat ze het ineens doorkrijgt hoe het moet. Gewoon blijven aanbieden. En elk slokje dat ze binnenkrijgt is er weer een.
Jij ook veel succes!
 
Hoi hoi,

Mijn dochter is nu 15 maanden en drinkt nu wel vanalles, groeifruit , melk, water, thee alles.

Maar dat is ander geweest.
Ze wou nooit iets anders dan melk, geen water , geen thee, geen sapjes, niets.

Ik heb er eigenlijk niets aan gedaan.
Het komt vanzelf, op een gegeven moment komt ze in een periode dat ze alles willen uitproberen. Dus waarom zou je het opdringen.

Van de een op andere dag wou ze het wel hebben. Dan wou ze hebben wat  mamma ook dronk en heb ik groeifruit in huis gehaald en toe wou ze het opeens wel drinken.

Dus mijn advies is maak je geen zoregn die tijd komt vanzelf.

groetjes muisje
 
Terug
Bovenaan