hoe leer je je kindje zelf drinken

hallo,
mijn dochtertje is nu bijna 10 maanden
water drinkt ze zelf uit een drinkbeker
alleen melk vind ze wel gemakelijk dat ik dat doe ik geniet er wel van dat ze lekker bij me ligt maar vind ook dat ze dat zelf kan.
wat moet ik doen
 
Lekker die melk uit een flesje laten drinken! Het gaat tijdens de voeding niet alleen om de melk die ze binnenkrijgt, maar ook om de geborgenheid van het lekker tegen mama aanliggen. Je zal vanzelf wel merken als ze dat minder nodig heeft.

Groetjes,
Helena
 
Hoi,
Ik sluit me bij het berichtje van Helena aan. Onze zoon (19mnd) vond het ook erg fijn om melk uit de fles te drinken en andere dranken gewoon uit een beker.
Hij heeft tot 17 mnd pap uit de fles gehad. Hij genoot gewoon nog zo van het lurken uit die fles, waarom zou ik hem dan die fles afnemen? Het was gewoon nog een stukje geborgenheid, lekker knus op de bank een flesje pap drinken. De rest drinkt hij uit een gewone óf rietjes beker. Dus 1 keer per dag drinken uit een fles; in mijn ogen is dat niet zo slecht. De mondmotoriek wordt wel gestimuleerd door de andere drink-technieken.
Sinds een maandje krijgt hij nu de pap met de lepel. Als hij 's nachts (komt nauwelijks voor) wakker wordt en niet meer in slaap komt, dan krijgt hij nog wel eens een flesje melk/pap.
Melkdranken worden in het begin gewoon geassocieerd met fles of borst. Langzamerhand verandert dat wel.
Groetjes Marieke
 
Terug
Bovenaan