Hoe lees je zo'n temperatuurcurve?

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

Na een paar maanden temperaturen zou ik graag meer willen lezen over hoe je zo'n curve kunt interpreteren.
Ik ben naar meer informatie op zoek dan alleen hoe je je ovulatie eruit kunt afleiden.
Heeft iemand een site-tip of boekentip?

Bello

Hallo,

Ik zou het echt niet weten meid....
maar wellicht als je even googled dat je vast wel een site vindt met informatie.

Veel succes!

gr.
mama Peet

He Bello,

Wat wil je er nog meer uithalen dan? Weet niet meer te vertellen dan dat je je eisprong ermee kunt detecteren en je naderende ongi of eventuele zwangerschap als je temp hog blijft. Maar voor de rest?
Hopelijk kun je verder op internet vinden waar je naar op zoek bent. Succes ermee.

groetjes
Dion

Hoi Dion,

Mijn temperatuurcurves komen niet helemaal overeen met de beschrijvingen.
Zo wordt ik 8 a 10 dagen na de ovulatie ongesteld (en dit is meestal 14 dagen). Ook zijn de temperaturen in de eerste 2 weken grillig.
Aangezien het zwanger worden niet wil vlotten en we binnenkort naar de huisarts willen gaan wilde ik eerst zelf uitzoeken waar het aan zou kunnen liggen.

Groetjes Perrie

He meid,

Ieder lichaam is anders, dus het kan best zo zijn dat bij jou idd de tijd tussen ovu en ongi korter is dan 14 dagen. Daarom wordt het temperaturen juist toegepast. Om inzicht te krijgen in jouw eigen cyclus.  Als het bij iedereen hetzelfde was, was dit overbodig want dan kon je gewoon de dagen aftellen. Als je een aantal maanden getemperatuurd hebt, kun je wellicht een patroon herkennen in je cyclus en zien wanneer je eisprong is etc.

Succes ermee!

groetjes,
Dion

Als je engels kan/wil lezen dan heb ik het perfecte boek voor je:

Taking Charge of Your Fertility - geschreven door Tony Weschler

Ze hebben ook een website waar je ook een programma kan downloaden om je curve bij te houden. Eerste 14 dagen gratis, daarna eenmalig 40 dollar. www.tcoyf.com. Handig is wel dat je dan elke vraag die je hebt over je curve integraal, inclusief de curve zelf, kan stellen aan ervaringsdeskundigen. Wel allemaal engels, helaas.

Terug
Bovenaan