hoe leg je uit dat de gene die ze als papa zien niet de papa is?!

hallo jonge moeders

ik heb een vraagje??
ik ben een moeder van 19 en ik heb nu een dochter van bijna 7 maand.
ik heb totaal geen contact meer met haar vader ik heb nou sinds een paar maanden een nieuwe vriend.
een hele lieve jongen die helemaal weg is van mijn dochter en haar zelfs al beschouwd als zijn dochter.wie heeft dit ook meegemaakt en hoe ga je er mee om.
hoe moet ik later in godsnaam mijn dochter gaan uitleggen dat mijn vriend niet haar echte vader is ???!!!

groetjes jill en shanoa
 
Hoi,
Fijn dat jullie zo gelukkig zijn!! En dat je vriend je dochter accepteerd als de zijne.
Dat is toch heerlijk? Als hij er geen bezwaar tegen heeft dat je dochter hem als papa
ziet is er geen probleem. Toch? Bovendien snapt ze daar nu toch nog niets van.
Als je wilt kun je het haar wel vertellen als ze wat ouder is. Je kunt er gewoon altijd
eerlijk over blijven tegen haar. En als jullie bij elkaar blijven dan is je vriend toch de
"echte" vader? Want hij is dan niet de biologische vader maar wel diegene die samen
met jou voor haar zorgt, haar opvangt als ze valt, haar liefde geeft. Dit is immers
veel belangrijker?
Geniet er lekker van met zijn drietjes en ik hoop dat jullie zo gelukkig blijven.
Groetjes Melanie en Quinten
 
hoi,

het zoontje van mijn vriend is nu twee jaar oud. en ziet zijn moeder wel regelmatig. Toch zegt hij tegen mij mama en tegen haar meestal haar voornaam, maar af en toe ook wel mama. Hij groeit er nu mee op dat hij twee mama's heeft.
We hebben hem wel al een paar keren gezegd dat ik niet zijn echte moeder ben maar dat snapt hij helemaal niet, en al helemaal niet meer sinds hij een broertje erbij heeft gekregen.
We zijn nu heel erg gelukkig met zijn viertjes. En we gaan hem ook echt nu niet lastig vallen met ingewikkelde verhalen.
Ik zou er verder niet teveel over zeggen als je kindje je vriend als vader ziet is dat toch alleen maar goed. Als je kindje wat ouder is kun je het altijd nog uitleggen. Vind wel dat je kindje uit eindelijk de waarheid moet weten.

Groetjes MaMa VaN JuStIn En YoUrI
 
Terug
Bovenaan