Hoe ligt de baby?

<p>hallo ?.</p><p>vraagje; ik ben nu 32,5 dagen zwanger. Ik voel steeds getrappel (nou ja zeg gerust geschop?) aan de linker kant tegen mijn ribben. Dit kan soms best zeer doen, haha! Maar ook zit er wel eens een dikke “bult” echt precies tussen mijn ribben in, of voel ik kleine porretjes in mijn linker lies. Ook ligt er soms een hele “bult” aan mijn linker of rechter zijde. Heeft iemand van jullie misschien enig idee hoe de baby dan ligt? Ik vind dit zelf lastig om te voelen zeg maar.</p><p>Alvast bedankt ???! </p>

Het klinkt alsof je kindje nog veel draait. Ik kon zelf aan de buitenkant goed voelen of die 'bult' billetjes waren of her hoofdje. Bij trappen in je ribben en porren in je lies zou ik zeggen dat je kindje links ligt met het hoofdje naar beneden en de voetjes omhoog of een beetje naar de zijkant. Als je een beetje op je buik drukt, dan kun je het vaak beter voelen :)

Hallo,
Even een vraagje, ben je 32,5 dagen of bedoel je dat je 32 weken + 5 dagen bent? ;)
Als je 32+5 bent (dus 32 weken en 5 dagen).. dan kan het kloppen dat je kind beweeglijk is en jij dat zo goed voelt.. het lastige is om te zeggen of het schoppen of stompen met de handjes zijn.. 
Ik kon op een gegeven moment precies voelen hoe ze lag omdat ik het verschil voelde tussen hoofdje, kontje, schouders etc. 
In de periode waar jij zit heeft je kindje nog best beweeg ruimte en kan dus tuimelen.
Ik zou bij je verloskundige aangeven dat je dit heel graag wil weten.. zij kunnen je helpen om dingen te herkennen..
Ik voelde dan voordat zij ging voelen en zei dan, hier het hoofd, daar voetjes etc. En dan zei de VK of ik het goed had of niet.. ze liet me dan met uitleg zelf voelen zodat ik ging herkennen..  ik wist het op een gegeven moment precies.. ik zei tegen de verloskundige wat voor buiteling ik gevoeld had en dat ik dacht dat ik de schouders beneden voelde en de voetjes boven, bleek ze al bezig met in dalen (met 32 weken!! Dat was heel vlot, ze heeft daardoor ook 9 weken ingedaald gezeten, ze kon zich nog wel bewegen hoor maar meer van links naar rechts, de bovenkant van het hoofdje zat ingedaald dus ze kon draaien zoals breakdancers dat op hun hoofd doen..) 
Meestal als je een hele bult voelt ligt het kindje opgekrikt en voel je (de ronding van) de billetjes.. Dit durf ik alleen niet met zekerheid te zeggen of het bij jou ook zo is.. zoals ik al zei, als je zekerheid wil moet je even je VK vragen..
Nog een fijne zwangerschap gewenst!

Aah ja misschien wel even wat meer duidelijkheid: 32 weken en 5 dagen! ik ga het zeker deze week vragen, ik ben zo benieuwd.? Soms vraag je je echt af wat ze daar binnen allemaal aan het doen zijn, haha!
bedankt in ieder geval alvast voor jullie verhaal?! 

Terug
Bovenaan