Hoe ligt de baby...

Hoi meiden,

Ik vraag mij af hoe jullie baby ligt in de buik. Mijn andere drie kindjes lagen meestal met het hoofdje naar beneden. Mijn dochtertje heeft één keertje in stuit gelegen maar lag de controle daarna weer met het hoofdje naar beneden. Deze keer is het helamaal anders. De baby ligt nu al van het begin af aan in stuit. `s Avonds als ik lekker rustig tv lig te kijken dan wordt de baby wakker en begint hij te draaien. Meestal ligt hij dan overdwars om vervolgens weer in stuit te komen. Het lijkt erop dat hij wel probeerd om zich te draaien maar dat het niet lukt, raar hè? Ik heb dit nog nooit eerder mee gemaakt. Hoe gaat dat bij jullie?

Verder ben ik enorm dik. Nu dacht ik dat de baby wel aan de grote kant zou zijn maar bij de laatste controle heeft de verloskundge (in opleiding) een echo moeten maken omdat ze niet duidelijk kon voelen waar het ruggetje lag, links of rechts. Ze zei dat de baby juist niet zo groot is. Blijkbaar zegt de omvang van de buik niet zo veel over de grootte van de baby. Weten jullie ook of de baby groot of klein is? Is dat dan ook tegenstrijdig met jullie buikomvang net als bij mij?

Liefs Petra (30w & 3d)

Ha Petra,

Mn eerste was een hele tijd een "dwarsligger", maar draaide regelmatig en uiteindelijk prima ingedaald en gewoon kunnen bevallen. Je hebt nog even...

Wat de buik betreft... Ik ben nu helemaal nog niet zo dik... Maar iedere keer als ik bij de VK kom, stelt ze me op mn gemak en zegt ze dat alles er goed uit ziet en goed op schema ligt.
De omvang van de buik en de grootte van de baby hebben niet altijd met elkaar te maken. Ook de hoeveelheid vruchtwater speelt bijvoorbeeld een rol.
Ik ben geen deskundige, dus als je je zorgen maakt gewoon naar je VK.

Succes ermee!
Gr Antoi (28w3d)

Dit is mij eerste kindje dus ik heb nog maar weinig buik in vergelijking met vrouwen die even ver zijn en voor de 2e keer moede zullen worden. Wel is de verloskundige elke keer als ik kom verbaasd over de grote van mijn kindje, die is elke keer groter dat de curve zeg maar.

Hoi Petra,

Hier ook zo eentje die heen en weer gaat tussen stuit en dwars. Mijn verloskundige zegt dat er nog genoeg tijd is om te draaien. Zeker als het een tweede, derde of vierde kindje is. Pas rond week 36 gaan ze eventueel een draaipoging doen, als dat dan nog nodig is. Nog geen zorgen dus!
Ik heb overigens ook een enorme buik en een normaal formaat kindje. Dat had ik tijdens mijn eerste zwangerschap ook, en dat bleek vooral veel vruchtwater te zijn (leek wel een golfslagbad tijdens de bevalling! ).
Maak je nog maar niet druk en wacht gewoon nog een weekje of 5 af wat je kindje doet.

Groetjes,
Mijntjuh (30 wk 5dg)

Bij de laatste controle lag het kindje met het hoofdje naar beneden en heb het idee dat dat nog steeds zo is. Maar ze zei dat het nog steeds kan draaien.
Verder wat de buik betreft ben ik dus pas 5 kilo aangekomen en niet echt een superdikke buik. Wel last van die paarsige strepen helaas, smeren helpt niks.
Maar ik heb met 28 weken een echo gehad en toen woog het kindje al 1200 gram en dat schijnt ook al behoorlijk te zijn. Ik mag op mijn laatste werkdag dat is over 2 weken nog een keer terug voor een groei-echo en ben benieuwd of het dan nog steeds boven de curve is. Verder heb ik wel vaak verhalen gehoord van mensen die een groot, zwaar kind zouden krijgen volgens de verloskundige en dat dat uiteindelijk helemaal niet zo was en andersom ook.

Dus de grote van je buik zegt niet veel.

groetjes
Jadeje

Hoi hoi....

Ik ben gisteren voor een "pretecho"   geweest..... En wat een pret heb ik gehad zeg!

Ik ben zwanger van mijn eerste kindje en heb in verhouding nog maar weinig buik (voornamelijk naar voren zeg maar) waarschijnlijk de reden dat ik veel last heb van mijn "boven buik"  
Het kindje ligt met zijn billen bovenin beetje aan de linkerkant en zijn hoofdje helemaal naar beneden en zijn gezichtje een beetje naar mijn zij/rug gedraaid... Heerlijk veilig en geborgen lijkt het wel hihi!

Dat was op de echo goed te zien maar jammer was dat je daardoor ook lastig beelden kreeg. Uiteindelijk echt wel super gave foto's er aan over gehouden. Wat lief is het om te zien, geniet er echt nog steeds van!!

succes nog allemaal!@

Mijn spruit ligt ook met het hoofdje naar beneden.
Met de neus in mijn lies wel te verstaan. Verschillende echo's gehad en elke keer was het hide and seek aan het spelen in mijn liezen. De grapjas.
Ruggetje ligt aan de linkerkant.
Ook ik heb een joekel van een buik. Ben nu 29 weken, maar de meeste mensen
denken dat ik nog maar 4 weken te gaan heb, kun je nagaan.
Nu krijg ik ook een flinke poeperd, maar ik heb ook vrij veel vruchtwater.
Dus dat optellend, heb je een joekel van een buik!
Wat al eerder is gezegd, als je je zorgen maakt, gewoon bellen. Daar zijn ze voor en daar betaal je ook voor!

Groet Barc

Hoi Petra,

Ik denk ook niet dat de grote van je buik iets zegt. Mijn buik is ook behoorlijk groot en waarschijnlijk is het kindje niet zo groot. Ben dan ook al 13 kilo aangekomen en ben nu 28wk. De baby ligt met het hoofdje beneden. Ik krijg over 2wk wel voor de zekerheid een extra echo oom te kijken hoe de kleine nu precies ligt. Dus dat word weer heerlijk spieken naar de beeb, heb er nu al zin in.

Bij mijn dochter had ik echt een enorme buik. Was echt niet normaal. Was dan ook rond de 28wk al 20kilo aangekomen. Mijn dochter was niet groot, ze was bij de grboorte 3215gram en 50cm.

Nu word er ook weleens gevraagt of ik zeker weet dat het er 1tje is veel mensen denken dat het er 2zijn, hahaha.

Ach ik geniet volop van mijn buik en de kilo's dat zien we later wel weer. Ben ook erg blij als ik dalijk mijn kleine in mijn armen heb en kijk al helemaal uit naar de bevalling. Moet nog wel ff geduld hebben, hahaha.

Liefs xxx

Terug
Bovenaan