Hoe ligt de baby?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Afgelopen maandag ben ik bij de VK geweest. Ik was toen 31 wk 4 dgn zwanger. Afgezien een wat lage bloeddruk (54/115) en een laag HB (5,8) gaat alles goed.

De baby groeit goed, maar de VK was niet zeker over hoe de baby lag. Ik gaf aan dat ik dacht dat de voetjes beneden lagen, vanwege het getrappel tegen mijn blaas. En ik bleek gelijk te hebben. Ik voel nog steeds dat zijn hoofdje tegen mijn maag ligt, dus er is niets veranderd.
Bij mijn eerste kindje lag rond deze tijd het hoofdje al vast in het bekken...

Hoe ligt de baby bij jullie?

Groetjes Maaike

Ik herken dit wel hoor, mijn kleine ligt precies zoals de jouwe..

Volgens de verloskundige en gynaecoloog nog geen reden om druk over te maken omdat de kleine nog 10x draaien kan...

Dinsdag heb ik weer een echo om naar de ligging te kijken en dan gaan ze ook kijken naar de groei want 2 weken geleden was het hoofdje 2weken voor op schema.

Ik baal ervan dat de professionals zelf daar gelijk paniek over lopen maken daar wordt je toch onzeker van want tis toch wel degelijk bewezen dat een groei echo niet 100% betrouwbaar is.

Maarja ze gaan natuurlijk voor het zeker van het onzekere en dat is ook wel weer goed.

Voor de rest was mijn HB ook wat laag 6.3mmoll was het maar doordat ik nu Roosvicee Ferro en Floradix gebruik is deze waarde weer gestegen naar 6.9mmoll dit is dan ook echt een aanrader om te gebruiken werkt echt supper.

Alleen niet teveel Roosvicee Ferro gebruiken want dan krijg je verstoppingen en moeite met je ontlasting.

Afgelopen woensdag nacht voelde ik de kleine draaien in m'n buik.
Het is toen dwars gaan liggen want de volgende dag voelde ik rechts een hoofdje en links een kontje.
Zo heeft het een aantal dagen gelegen, maar zondag ochtend vroeg had het toch genoeg van die positie en is het weer gedraaid.
Ik weet nu niet zeker hoe het ligt. Ik heb het idee dat ik handjes voel aan de voorkant.
Maar heb geen echte trappen meer gevoeld tegen m'n blaas of tegen m'n rib dus ik weet niet zeker of het hoofdje nu boven of onder ligt.

Morgen weer op controle dus ik zal het dan navragen.

Terug
Bovenaan