Hoe lossen jullie dit op???

Pff het zit ff niet mee.
Ik zal jullie niet lastig vallen met het hele verhaal, maar ben wel benieuwd hoe jullie dit oplossen.
Mijn moeder en schoonmoeder passen op joran als ik moet werken. Maar wij hebben geen 'vervanging' als er iets aan de hand is. Ik vond het al een heel gedoe om alles te regelen met oppas, nu moet ik ook nog een back up zoeken voor noodgevallen...
Hoe/wie hebben jullie dit geregeld?

Groetjes, Susan

Hallo!
Mijn moeder past op ons zoontje (4 maanden)  en daarnaast heb ik een goede creche gevonden.
Het is flexibele opvang want ik werk onregelmatig.
Ik heb dit gedaan omdat mijn moeder niet altijd kan en ook wel eens op vakantie is en het leek me ook wel leuk voor hem om alvast 'onder de kindjes' te zijn!
Succes!
Groetjes van Bloem

Hoi Bloem, bedankt voor je snelle reactie!
Volgens mij heb niet niet helemaal duidelijk opgeschreven wat ik bedoel... vandaag was mijn moeder aan het oppassen maar ze moest plotseling weg, een noodgeval... Dus heeft ze mij opgebeld. Hoe doen jullie dit?

Als ik werk gaat mijn dochtertje mee (wat een luxe he! Werk op een kdv..)
Wij hebben ook nog het geluk dat er heel veel leuke mensen bij ons in de straat wonen die allemaal kleine kinderen hebben en waar we veel contact mee hebben.
Er is altijd wel 1 van hun thuis, dus als ik onverwachts weg zou moeten zou ik haar altijd naar 1 van hun kunnen brengen (gebeurd andersom ook).
Als dat nou om de 1 of andere reden niet zou gaan heb ik ook nog een goede vriendin die 5 minuten bij mij vandaagn woont of mijn ouders (ben ik ook binnen 5 minuten).

bij ons zal dit dus niet zo snel een probleem zijn...ik weet niet of jullie vrienden in de buurt hebben of leuke buren waar jullie veel contact mee hebben?
Anders zou ik zo iemand gewoon vragen of je in geval van nood op hun kan rekenen..
Een ander oplossing weet ik op dit moment ook eigenlijk even niet...

Onze dochter gaat 2 dgn naar het kdv, m'n ouders zijn bij ons 'reserve'-oppas voor als er wat is op zo'n dag en wij niet weg kunnen van ons werk of zo. Anders kan onze dochter vast wel terecht bij de buren, hebben nl ook een kleintje. Heb je geen gastouderburo oid in de buurt waar je eens kan informeren wat de mogelijkheden zijn voor oppas aan huis of zo? Succes!

Hannah gaat twee dagen per week naar een gastouder. Dat is m'n eigen buurvrouw dus echt heel makkelijk.
Een backup voor noodgevallen hebben we eigenlijk niet.
En zowel ik als m'n man werken redelijk ver weg, dus heel snel zijn wij ook niet thuis.
Waarschijnlijk zou m'n schoonzusje wel als noodbackup kunnen fungeren. Zij is nl vrij op de dagen dat ik werk en andersom. Daar hebben we het nl wel eens over gehad voordat ik weer aan het werk was, maar echt concrete afspraken hebben we daar niet over gemaakt.

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

Terug
Bovenaan