Hoe lossen jullie dit op?

TWD

New member
Ik heb momenteel 2 katten en 1 kattenbak voor de oudste (komt bij mijn ouders weg) is het geen probleem om die kattenbak te delen maar die van ons zelf jemig wat een dramaking hij wil echt niet delen...
Anyhoe...mijn vriend is nogal laks met het verschonen van de kattenbak maar Zelf mag het niet...
Ik moet echt continu zeggen dat ie de bak moet verschonen mag toch aannemen dat ie datzelf ook wel ziet...
Hoe doen jullie dit?
 
Hier zelfde probleem... wij hebben twee katten dus gauw een vieze bak... wel hebben we van dat grit dat je kan zeven zeg maar de plas en poep worden dan kluiten dit deed ik voordat ik zwanger werd ong om de 2 a 3 dagen... maar bij mijn vriend wil dat kwartje niet vallen ik moet een hele week tegen hem aan zeuren of hij de bak verschonen wil maar dan duurt het nog aantal dagen terwijl als ik het vraag ik de bak al ruik... Ik heb gelukkig wel een hele lieve moeder die veel komt en me helpt bij het huishouden en die maakt de bak ook wel eens schoon .... hier dus zelfde probleem en geen oplossing dus ben ook wel benieuwd of iemand een oplossing heeft... bij mij op het werk zeiden ze trouwens dat als je handeschoenen aan doet en een mondkapje je gerust de bak kan legen maar ik durf het risico niet te nemen
 
Mijn katten gebruiken liever een plek achterin de tuin.
Maar v.w.b. de kattenbak (want we hebben 'm wel staan) heb ik 't aan 't begin van mijn zwangerschap even gecheked met de vk. Je mag de kattenbak gewoon doen, maar daarna wel heel heel goed je handen wassen met Unicura of Dettol vloeibare handzeep alvorens je gezicht/mond aan te raken (maar dat lijkt me logisch). Hetzelfde geldt voor tuinieren zonder handschoenen.

 
hier ff een sept mama...Wij hebben ook 2 katten en een kattenbak, gelukkig doet mijn vriend het wel zodra ik tegen hem zeg dat het tijd is voor de bak!

Maar idd ook ik heb zelf die kattenbak ook wel eens gedaan, je heb in de dierenzaken van die soort plastic zakken die je op de bodem van de kattenbak legt..... laagje grit erover, en als je hem dan moet verschonen kan je met zak en al weggooien zonder dat je het grit aan hoeft te raken.........je zal wel ff wat meer grit gebruiken omdat je dan niet zeeft maar je weet wel dat je niks aanraakt!! En ja natuurlijk voor de zekerheid nog ff goed je handen wassn,,,,,
 
hier een Oktober mama.
Ik heb zelf ook 1 kat en heb van mijn werk een zooitje wegwerp handschoenene meegenomen dus doe zelf de bak. Volgens de vk mag dat dan gewoon. Als je ook evengoed je handen maar wast als ze uit zijn, Wat ook handig is om er dan 2 over elkaar aan te doen. Is het zeker veilig.

en anders doet mijn vent het maar kan het zelf nu ook gewoon doen.

Patricia
 
Terug
Bovenaan