hoe maak ik 220 cc voeding?

hallo,

misschien een stomme vraag maar we hebben vorige week groen llicht van het cb gehad om over te stappen naar 4 voedingen per dag i.p.v. 5 voedingen.
ze dronk 200 cc, 180 cc water en 6 scheppen voeding.
maar ze heeft er niet genoeg aan dus we willen het opvoeren naar 220 cc.
maar hoeveel water en scheppen voeding moet ik er dan indoen?
ik kon het niet ontdekken op de doos van nutrilon, die ging maar tot 200 cc en ik ben geen rekenwonder.

weten jullie het?

groetjes Miranda

ow ja nog een paar  andere vraagjes er gelijk achteraan nu ik toch bezig ben.
Alana krijgt elke dag een potje met fruit of groenten met verkruimelde liga ( die vanaf 4 maanden)
maar ik heb gister gillende ruzie gehad met Alana omdat het potje op was.
mevrouwtje eiste meer! ik had toevallig neit meer bij me maar dat hapje werkte verslavend bij Alana.
ze was een paar uur niet te genieten..
nu vraag   ik me af, mag ze meer potjes op een dag, bijvoorbeeld 2 potjes achter elkaar als ze meer wil?

en mag ze bijvoorbeeld een liga in haar knuistje om het knabbelen? ben zo bang dat ze zich verslikt daarom durf ik nog niet terwijl Alana echt woest word als ze iemand ziet eten, probeert het af te pakken, 1 keer gelukt en toen ging het gelijk naar haar mond dus denk dat ze er wel aan toe is.

en als ze zich verslikt wat moet ik dan doen?
wat een hoop vragen zijn het geworden hahaha.

groetjes Miranda

210 met 7 scheppen geven, staat ook op de verpakking
je hebt dan ong 225 cc

over de groente, ik zou daar zeker geen liga door doen, dat doe je meestal door het fruit,of bedoel je dat?
en 2 potjes zou ik niet doen, maar bv als ze het potje op heeft   nog 100 cc melk erachteraan geven als toetje

Voor verslikken hebben mensen een hoestreflex, dus meestal zal Alana het er zelf uit kunnen hoesten. Als dat niet lukt (paars aanlopen etc.) dan kan je je kindje rechtop houden en 5 x een klap met je vlakke hand tussen de schouderbladen geven. Of eerst het mondje leeg scheppen met je vinger! Als niets helpt kan je bij zo'n uk de Heimlich doen met je vingers (niet met je vuisten).

Als Laura zich verslikt, kijk ik meestal eerst even toe om te zien of ze het op kan hoesten.

Natuurlijk ben ik ook bang dat Laura zich verslikt, maar dat doen ze vroeg of laat toch wel. Ik kan haar toch moeilijk potjes blijven geven de rest van haar leven .

Groetjes Ilona

bedankt voor jullie reacties, en nee ik geef geen liga met groentes samen, lijkt me geen lekkere combinatie haha. moet er zelf ook niet aan denken.
bovendien is de groenten best dik, vind ik zelf.
wat kun je een kindje van 5,5, maand eigenlijk al geven om te knabbelen?
ik kan me alleen een liga vanaf 4 maanden bedenken maar verder...ik hoorde dat een soepstengel en een lange vinger ook kunnen maar die lange vingers hebben flink wat suiker dus dar begin ik niet aan.

groetjes Miranda

Hoi Miranda,

Je kan een liga geven of rijstenwafel. Trouwens het is wel snel als ze dat kan. Wesley is ouder en dat gaat absoluut nog niet. Wat je ook kan doen is een liga grof prakken in een klein beetje sinasappelsap

gr. jeannette

Hallo

Je hebt ook van die startkoekjes van nutricia ( bambix) die zijn vanaf 6 maanden die geef ik Meike van bijna 6 maanden en daar sabbelt ze wat op en als er een stukje afbreekt vond ze het eerst wat raar had dan kokhals neiging maar is daar inmiddels wel aan gewend
Groetjes Monique

Terug
Bovenaan