Hoe maak ik een vast voedingsschema

Hallo,

mn dochter is vandaag precies 4 weken.
Ik wil graag een vast voedingschema maken. Ik geef nu de fles om de 3 a 4 uur.
Ik geef haar 135cc. Ik wil zo graag op vaste tijden geven hoe kan ik hier het beste mee beginnen.

groetjes lizzy
 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe je dat het beste kunt doen...mijn dochtertje is nu 15wk en begint nu pas een beetje schema te krijgen..... ik denk dat dat over een paar weken vanzelf komt en je zoiets niet kunt plannen..
Maar misschien denken andere mama's daar anders over!!!

Doreen
 
Hoi,
Ik ben het met Doreen eens. Mijn zoontje is nu 11 weken en begint nu ook pas een beetje ritme te krijgen. Volgens mij is vier weken wat vroeg. Daarnaast past de voeding zich nog een paar keer aan. Ze gaan op den duur weer meer drinken en minder vaak, dan veranderen alle uren weer.
Ik ben trouwens ook geen moeder die op een heel strikt schema zit te wachten. Bij mijn eerste dochter (dit is mijn derde kindje) wilde ik dat ook graag en geloof me, dat heeft een hele hoop gehuil (en stress bij mij) tot gevolg gehad. Nu ben ik veel makkelijker. Als Lee wil eten, krijgt hij eten, dan ga ik echt niet meer zitten rekken.
Bij hem heb ik bijvoorbeeld hierdoor ontdekt dat hij s'morgens weinig honger heeft en wat later op de dag steeds meer en vlugger achter elkaar. Tussen de flessen s'morgens zit soms wel meer dan 3,5 - 4 uur, terwijl zijn tussen zijn laatste flesjes krap twee uur.
Wat slapen betreft komt hij ook nu pas in een ritme.
Ik zou zeggen als je ongeveer om de drie uur eten geeft, heb je al een aardig ritme voor zo'n kleintje. De rest komt wel.
Ivy
 
Hoi,

Xavio is nog geen 4 weken. En ik heb vanaf het moment dat hij precies 3 weken oud was een schema gemaakt en het gaat super. Hij krijgt om:
07:00 uur - 160 CC
11:00 uur - 160 CC
15:00 uur - 160 CC
19:00 uur - 160 CC
23:00 uur - 160 CC
?                         - 160 CC

Hij hierdoor al 2 nachten doorgeslapen van 22:00 a 23:00 uur tot 06:00.
Hierdoor wijk ik af en toe wel af van de vaste tijden omdat ik hem niet wil laten wachten tot 07:00 uur. En vandaag loopt het ook niet echt. Dan pas ik de voedingen aan tot ik 's avonds wel weer gewoon uitkom op 22:00 a 23:00 uur. Dus dan krijgt hij steeds een half uur eerder of later.

Succes ermee

Gr Amber en Xavio
 
Hoi,

Tijn is ondertussen alweer 7 1/2 maand, hij heeft vanaf het begin af aan een vast ritme. Dat werkt voor ons prima. Tuurlijk veranderd het na een poosje weer, omdat er meer tijd tussen de voedingen kan en de hoeveelheid meer wordt. Maar dat blijft het hele eerste jaar zo...
Ik deed het gewoon zo.  Volgens mij was 't 6.00/9.00/12.00/15.00/18.00/22.00 helemaal in 't begin, al snel werd de eerste voeding om 7.00 uur (een week of 3/4) en vlot daarop sliep hij tot 8.00 uur en werden de voedingstijden ook om de 4 uur, maar dat duurde wel een paar dagen, want dan sjoemelde ik nog wel eens met de tijd, omdat hij het dan nog net niet helemaal vol hield.
Je kindje geeft zelf ook wel aan wanneer ze er aan toe is om er meer tijd tussen te laten en volgens mij heb je idd al wel een aardig ritme, zo om de 3 uur drinken.

Groetjes Kirsten
 
Terug
Bovenaan