Hoi,
Ik ben het met Doreen eens. Mijn zoontje is nu 11 weken en begint nu ook pas een beetje ritme te krijgen. Volgens mij is vier weken wat vroeg. Daarnaast past de voeding zich nog een paar keer aan. Ze gaan op den duur weer meer drinken en minder vaak, dan veranderen alle uren weer.
Ik ben trouwens ook geen moeder die op een heel strikt schema zit te wachten. Bij mijn eerste dochter (dit is mijn derde kindje) wilde ik dat ook graag en geloof me, dat heeft een hele hoop gehuil (en stress bij mij) tot gevolg gehad. Nu ben ik veel makkelijker. Als Lee wil eten, krijgt hij eten, dan ga ik echt niet meer zitten rekken.
Bij hem heb ik bijvoorbeeld hierdoor ontdekt dat hij s'morgens weinig honger heeft en wat later op de dag steeds meer en vlugger achter elkaar. Tussen de flessen s'morgens zit soms wel meer dan 3,5 - 4 uur, terwijl zijn tussen zijn laatste flesjes krap twee uur.
Wat slapen betreft komt hij ook nu pas in een ritme.
Ik zou zeggen als je ongeveer om de drie uur eten geeft, heb je al een aardig ritme voor zo'n kleintje. De rest komt wel.
Ivy