hoe maak ik nu die 120 cc?

Misschien een domme vraag hoor, maar hoe maak ik nu 120cc flesvoeding?
Ik dacht mijn zoontje 120cc te geven, maar dat blijkt nu steeds 140cc geweest te zijn!
Ik deed 120cc water en dan 4 schepjes voeding.
Om nou te voorkomen, dat hij straks wel erg hard groeit....
Nu maak ik 90cc water met 3 schepjes, maar daar staat op een lijstje dat je dan zo'n 105cc voeding gemaakt hebt.
Doe/denk ik nou te moeilijk?

hoi hoi

Ja is verwarrend he .dan doe je gewoon 120 water met 4 scheppen en dan er een beetje uitgieten tot 120 dan heb je een normaal flesje meIk deed altijd voor 24 uur maken vond ik makkelijker dan kon je het beter afmeten.

hoi,
voor de hoeveelheid moet je uitgaan van het water.dus 120cc water + 4 schepjes.
mag ik vragen hoe oud jou kindje is?ik zit namelijk te dubben hoeveel ik mijn zoontje van bijna 4 weken moet geven.volgens het schema van het consultatiebureau mag hij max. 7 x 110 cc.maar als ik hem 110 geef komt hij wel 8 keer en nog honger!nu krijgt hij 125 en zelfs dat gaat schoon leeg.ik ben ook bang dat ik mijn kind te vol prop,maarja,honger is honger he.
vanaf welke week krijgt jou kindje 120cc?en hoevaak per dag?
groetjes kari

Mijn zoontje is op 25 januari geboren. toen de kraamhulp wegging zat hij op 100cc per voeding, maar hij bleef continu "zoeken" en onrustig na de voedingen. Ook vroeg hij steeds eerder om nieuwe voedingen dan de 4 uur die er ongeveer tussen moeten zitten. Ik geef hem nu dus 120cc (eigenlijk dus 140cc omdat ik het verkeerd gedaan heb) per voeding en hij krijgt 's nachts de friso lac extra voor hongerige baby's, waardoor ik hem tevreden heb. Het is natuurlijk niet de bedoeling om hem 140 te blijven geven bij 4wk oud lijkt mij, dus wilde ik over op 120cc.
In het begin maakte ik voeding voor 24 uur, maar ik las dat dat niet goed zou zijn en daarnaast is het wel net zo handig om de flesjes per keer klaar te maken (ik heb elke dag een kan afgekoeld gekookt water in de koelkast staan), vooral als je eens weg gaat. Blijft moeilijk die voedingen he? Of misschien doen we er soms te moeilijk over?
Eigenlijk is het dus zo als je 120 water doet met 4 schepjes je 140 voeding hebt... hoe maak ik dan zo gemakkelijk mogelijk 120 per flesje? Dit moet toch niet zo'n probleem zijn?

ik had dus t zelfde;boas bleef na die 100cc zoeken en smakken en na een uur was t weer brullen.hij krijgt ook friso extra,alleen ook overdag,gemengd met normaal.ik maak de voeding zo:ik heb een kan gekookt water in de koelkast staan.daarnaast maak ik in een grote fles voeding aan met 210cc water + 7 schepjes=+- 240cc voeding.daar kan ik dus 2 keer van voeden en staat het zo'n 8 uurtjes in de koelkast.zo zet ik ook voeding klaar voor savonds laat,snachts en smorgensvroeg.dat staat dan ongeveer 10 uur in de koelkast.kan volgens mij geen kwaad hoor.van de kraamzorg mochten we voeding klaarmaken voor max 12 uur.vroeger was dat 24 uur en werden er ook niet zomaar kinderen ziek van.je moet de voeding alleen wel pas in de koelkast zetten als het helemaal is afgekoeld,en het poeder mengen met lauw water,niet heet.anders gaat het schiften.
succes!en ik ga ook lekker door met 120cc.
groetjes kari

ps:als ik wel een flesje per keer maak doe ik dus wel 120 water + de schepjes =de voeding.zo doen we het op mn werk ook(kinderdagverblijf).de ouders geven een doseerbakje met het aantal schepjes poeder mee.wij doen de juiste hoeveelheid water(kraanwater ook nog)  in de fles(120,150 of 180,uitzonderingen daargelaten) en kiepen het poeder erbij.dus in feite krijgen ze iets meer ja.

Dank je wel voor je reacties. Ik denk, dat ik je tip maar opvolg over die fles van twee voedingen die je klaarmaakt! Jij geeft hem dus ook zo'n "140" flesje?
Ik ben alleen bang, dat ik hem "overvoed" op deze manier, maar hij is met deze voedingen wel heel erg tevree.
Het blijft puzzelen he om een goede manier te vinden.
Op het dagverblijf geven jullie dus ook 120 water met 4 schepjes poeder als een baby 120 mag hebben?
Nogmaals bedankt voor je hulp hoor!

idd even aftasten.als je kindje het makkelijk opdrinkt en tevreden is,en het niet uitspuugd zal hij t wel nodig hebben toch?ik liep ookal de hele dag te zoeken wat ik zelf zou doen.cb en foldertje zegt 100cc,boas zegt:meer!!meer!!hij krijgt nu sinds gisteravond steeds 120cc en nu ligt hij al de hele dag heerlijk rustig en slaapt tussen de voedingen ruim 2 uur.dus voor mij is t duidelijk.hij spuugt wel iets,wat hij eerst niet deed,maar dat is volgens mij ook niet erg.als ik nu 1 portie maak doe ik idd gewoon 120cc water en 4 schepjes.iets meer dus.als ik klaargezette voeding pak doe ik meestal 125cc.ik weet niet beter of je moet uit gaan van de hoeveelheid water.dus 90+3,120+4,150+5.alleen de eerste dagen als je begint met 20cc en dagelijks 10cc omhoog zul je grotere porties tegelijk klaar moeten maken omdat t 1 schepje op 30cc is.
groetjes kari

Terug
Bovenaan