hoe maak je de flesvoeding klaar?

hallo allemaal ik ben beetj ein de war bv mijn kind drinkt 150 dan doe ik 150 su en 5 schepjes poeder maar op deverpakking staat wat ander als je bv 135 doet en aantal schepjes dan wordt het 150 ik ben in de war geraakt beertje hoe doen jullie het moeders?

groetjes adama

quote: Sas95 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-02-2009 22:15:25'));

Bij elke 30cc water moet 1 schepje poeder dus bij 150cc water moeten 5 schepjes (5x30=150) maar dat wordt samen 165 cc voeding.

Succes
Groetjes Saskia

Daarom zie je vaak staan dat een kindje 150/5 drinkt, en dat betekent dan: 150cc water met 5 schepjes voeding. Het kindje drinkt dan dus zoals Saskia al schrijft 165cc melk, want je moet altijd de aangemaakte voeding die je kind krijgt rekenen. 1 schepje levert dus 3cc extra volume op.
Maar 't is inderdaad een heel gereken.
Je kunt beter niet 135cc water met 5 schepjes doen, omdat de voeding dan te weinig water bevat en dat is niet zo gezond.

dankje wel dirksmama maar i kherrineer me goed ik deed toen bij me oudste zoon bv als hij 150 drinkt 5schepjes dan deed ik   150 water en de hoeveelheid water is het nu veranderd"?ik hoor het echt eerste keer dat het zo is zo werkt?

quote: adama reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-02-2009 18:11:41'));

dankje wel dirksmama maar i kherrineer me goed ik deed toen bij me oudste zoon bv als hij 150 drinkt 5schepjes dan deed ik   150 water en de hoeveelheid water is het nu veranderd"?ik hoor het echt eerste keer dat het zo is zo werkt?

De hoeveelheid water is 150cc, daar doe je 5 schepjes bij en dan heb je 165cc. Wil je dan 150cc geven, dan kun je 15cc weggieten, of je kind gewoon een bodempje van de fles laten overhouden.

Je moet dus NIET 135cc water gaan nemen!!!

Terug
Bovenaan