hoe maak je eigenlijk flesjes schoon??

hallo

al die tijd heb ik na gebruik de flesjes omgespoeld met heet water en 1 x per dag kook ik alles uit....

maar nu bedenk ik me in een keer, moet je ze niet een keer met afwasmiddel ofzo schoonmaken?!?!

ja heel raar dat ik daar nu in een keer aan denk, maar ja.......:(

wie weet dit......( schaam me diep)

liefs tobi

hoi tobi
wij hebben het op deze mannier geleerd van de kraamhulp.

de flesjes dagelijks afwassen met afwasmiddel. dan in de flessen sterilisator doen als je die hebt anders uit koken. deze in de koelkast bewaren. dit 6 weken lang   daarna mag je ze 1 keer per week doen maar ik doe ze of iedere dag of om de dag
groetjes petra en iris

Hoi

Volgens mij doe je het zo goed hoor. Wij doen het ook zo; na iedere voeding uitspoelen met warm water en iedere dag uitkoken in een pan met een scheutje azijn (voor de kalk) Ik heb ook al mensen gehoord die hem 1x per dag in de vaatwasser zetten. Maar of dat mag weet ik eigenlijk niet.

Groetjes Ellen

hoihoi, voordat je alles uitkook wel eerst in een sopje afwassen anders kook je het vuil/melk in het plastic. Dit geldt ook voor al je kolfspulletjes!

Liefs S. mamma van Stijn

Ik spoel elke dag flessen en mijn borstkolf met  heet water uit de kraan. 's Avonds doe ik het wat grondiger, met wat zeepsop. Dan afdrogen met een droogdoek (elke dag een schone). En maar 1x per week kook ik alles uit.
Mirne is nu 15 weken, die kan wel wat hebben :)

Barbara

Hoi

Na elke voeding spoel ik de fles goed om.
En s`avonds gaan ze in de vaatwasser.
En 1x per week kook ik ze uit hoewel   ze in de vaatwasser volgens mij ook wel bijna uitgekookt worden.
Groetjes Judith.

Goede vraag Tobi,

Ik spoel ze altijd met heet water om en dan toch ook nog wel vaak met een sopje. Ik krijg alleen zo'n vettige aanslag in de flessen. Dan kook ik nog wel eens wat water en dan met een beetje afwasmiddel in de fles en dan flink schudden, met een flessenborstel erdoorheen en dan zijn ze wel weer schoon. Zo af en toe gaan ze ook mee in de vaatwasser en om de dag kook ik ze uit. Maar ik vraag me af hebben meer mensen last van die vettige aanslag in de flessen?

groetjes danielle

Terug
Bovenaan