Hoe maak je het bed op?

Hai,
Ik heb een vraag. Ik ben bijna 37 weken zwanger dus nu wordt het tijd om mijn bed op klossen te zetten en mijn bed te voorzien van een kraammatras enz.
Ik heb een kraampakket gehad van de zorgverzekeraar maar daar staat niet op hoe ik het moet opmaken.
Moet ik nu de matrasbeschermer over de matras leggen? ik heb nog een hoes die geritst is over de matras maar moet die matrasbeschermer daar nog onder of over. Daarna de plastic onderlegger en de kraammatras en daarover heen weer een hoeslaken? Ik dacht dat het zo zou moeten met mijn "gezonde" verstand maar weet het niet zeker.

Graag jullie advies en alvast bedankt.

Veel liefs
Nataly

Hoihoi,

de plastic onderlegger komt als laatst, onder je hoeslaken.
Matrasbeschermer over je matras en sorry, ik ben niet bekend met een speciaal kraammatras..?

Ik zag toevallig je bericht staan en zag dat er niet gereageert was, dus zodoende..

Hoi,

Ik heb nu dat zeil onder mijn hoeslaken, voor als de vliezen evt breken in bed. De rest maak ik nu nog niet op. Doet de kraamzorg dat niet als ze komen assisteren bij de bevalling?

groetjes
Jadeje

hoi,
Je hoeft inderdaad alleen dat plastic zeiltje onder je hoeslaken te leggen, meer niet. Dat slaapt een beetje maf en het kraakt, maar dat went wel!
pas tijdens de bevaling pakt de verloskundige de celstofonderleggers.

groetjes Elke

Ik doe er een molton onder van mijn dochter van 3 die heeft van die waterafstotende moltons waar ook zeil onder zit. Kraakt ook wel iets maar is te doen.
Ben met de zwangerschap van mijn dochter zo aan het tobben geweest met dat zeiltje daar heb ik nu geen zin in (zeiltje bleef namelijk echt niet liggen ik draaide oo erg veel in bed)

Groetjes Nina

Terug
Bovenaan