hoe maak je het bedje op?

hoi meiden weten jullie misschien ook hoe het alweer ging ?is bij mij al 11,5 jaar geleden dat ik dat voor het laatst heb gedaan haha..
weet wel laag opmaken maar er moest toch ook een zeiltje onder en op de laken een hydrofiele luier waar ze met het hoofdje opliggen?
hoor het graag van jullie
gr cinderella

Klopt, je doet eerst een bedzeiltje onder op het matrasje neerleggen,dan doe je de hoeslaken erop..gevolgd door de hydrofiele luier die je in een driehoek legt terhoogte van je kindjes hoofd zeg maar.En dan maak je het bedje kort op.Zodat de baby met zijn of haar voetjes tegen de rand van het bedje ligt,dit ter voorkoming van stikkingsgevaar, klinkt wel ernstig trouwens ;-)

hoop dat je het begrijpt, in uitleggen ben ik niet de beste nu ik zwanger ben haha.

xx nice

Ik zou me er niet te druk over maken...Maak het op zo als jij dat leuk vind en je kraam verzorgster doet het wel op de juiste manier..Het is idd verkort opmaken...Je gebruikt dus maar de helft van je ledikant...dit omdat je baby anders onder het lakentje kan verdwijnen..(klinkt niet fijn) en het is makkelijker een klein bedje warm te houden...

xx succes...

Het zeiltje wordt er hier meteen onder vandaan gehaald door de kraamzorg. Aangezien mijn eerste net een jaar is, is het voor mij nog niet zo lang geleden...

Matrasje-matrasbeschermer, daaroverheen aan het voeteneind een molton beschermer (van die vierkante lappen), daaroverheen je hoeslaken. Dan lakentje en dekentje, inderdaad kort opmaken, dus het meeste van je lakentje en dekentje verdwijnt naar de onderkant van het matras. In drie gevouwen hydrofielluier ter hoogte van het hoofdje en je bedje is mooi opgemaakt!

Hier een berichtje van een kraamverzorgende.

Esk heeft gelijk..een zeiltje wordt er direct onder vandaan gehaald. Verder is het zoals Esk verteld precies goed!
Succes!

Groetjes!

In de gids van Prenatal wordt het ook uitgelegd. Ook met plaatjes, handig voor de visueel ingestelden:)

Groetjes

Terug
Bovenaan