Hoe maak je potje schoon?

Sinds kort heeft Isabelle haar potje (haar eigen kleine wc-tje) gevonden en is er trots op. Aantal maanden geleden wilde ze alleen op het toilet met klein brilletje erop, maar absoluut niet op haar potje want dat deed pijn aan haar kontje. Nu dus wel op het potje en af en toe ook echt een plasje erop. Nu gooi ik het potje leeg in het toilet en daarna even met de douche erop en klaar...maar dit is vast niet DE manier. Ik vroeg me af hoe jullie dat doen? En vooral ook als je zoontje of dochtertje gepoept heeft.

(waar het forum toch wel allemaal goed voor is...hihi)
Groetjes Babybelle

Hoi,

Wij legde altijd een velletje WC papiertje in het potje als Eva poepte. Dat maakt een stuk makkelijker schoon.
Verder gooien wij hem ook gewoon leeg en spoelen hem even om. Eén keer per dag een Glorixdoekje er doorheen en af en toe even laten inweken met wat allesreiniger of WC-eend.

Groetjes, Karin

Hoi Babybelle,
We gooien de plas (gepoept heeft ze nog niet op t potje) in het toilet leeg, omspoelen, afdrogen en klaar. En elke dag met glorix, net wat Karin al zegt.
En goed idee van het toiletpapiertje! Ik was al aan het bedenken wat voor vieze brij het zou worden!

groetjes MAris

haha wel fijn dat jullie precies met dezelfde dingen zitten...erg handig zo'n forum ik vroeg het me nl ook af.
Maar idd goede tip van dat wc papiertje. Bedankt!
Voorlopig wil Sarah alleen nog maar plassen op het potje maar ja hoop toch dat het binnenkort wel gaat lukken om alles te doen.

groetjes Tamar

Grappig om te lezen dit. Gisteren was het zo lekker weer dus Jennifer heerlijk in d'r blote kont buiten in het badje en in haar tuinhuisje bezig. Toen bedacht ik ook om het potje maar buiten te zetten (eerste keer!!).. Ze heeft er 2x in geplast, 3x er net naast en zo 5x nep geplast.
Nou was toch wel trots op onze kleine meid en ze mocht dan ook als beloning 2 stickers uitzoeken haha nou dat vond ze wel leuk.

Geven jullie de kleintjes een beloning als ze op het potje hebben geplast??

gr. Ilone

Terug
Bovenaan