hoe maken jullie de voeding klaar?????

Hallo,

Even een vraagje. Ik maak mijn zoon zijn fles op de volgende manier klaar. Ik doe koud water uit de kraan in de fles, warm dit in de magnetron en doe dan de voeding erin en geef hem de fles.Dit alles op advies van de kraamverzorgster.Ze zei namelijk dat het water in Nederland zo schoon is dat je het niet eerst meer hoeft te koken!!!!!!! c Klopt dit wie heeft hier nog meer ervarin g mee?????

Groetjes rennie

op mn werk(kinderdagverblijf)pakken we ook gewoon kraanwater en warmen dit op in de magnetron.boas is nu 5 weken en ik doe t nog steeds met gekookt water uit een kan in de koelkast en aanvullen met gekookt warm water om de poeder beter op te lossen.het kan idd gewoon uit de kraan,maar dit is ook zo gepiept en het "voelt" wat gezonder.
groetjes kari

Hoi

Volgens onze kraamverzorgster en het CB hoef je het water niet te koken als je de voeding per fles klaarmaakt. Als je voor 24 uur voeding maakt moet je het water eerst 10 minuten laten koken. Dit moet dan omdat het dan lang in de koelkast "stilstaat".
Je kan idd gewoon kraanwater gebruiken. Ik gebruik bronwater, omdat daar minder kalk inzit en daar schijnen ze minder krampjes van te krijgen.

groetjes, katja

oh.... ik doe het altijd in de waterkoker, dus dan kookt het eigenlijk maar tien seconden ofzo. ik bewaar het water daarna in de koelkast en doe er de voeding pas bij op het moment daat ik de flesjes maak...

Ja, dat doe ik ook. Koken in de waterkoker. Dan giet ik de juiste hoeveelheid in het flesje en zet dat dan in de koelkast. Als het etenstijd is zet ik de fles in de magnetron en daarna de poeder erbij. Ik wist ook helemaal niet dat het mocht met gewoon kraanwater!
Over spa e.d. zijn de meningen ook verdeeld toch? Meer kalk, maar ook meer mineralen en heb je dan meer of minder kans op krampjes?!

Terug
Bovenaan