hoe maken jullie (eigen)warm eten klaar voor jullie kindje?

Ik wil graag dat ons kleine meid van 9 maanden  mee eet met de pot alleen nu is mijn vraag hoe maken jullie het warme eten klaar?
Met een staafmixer of prakken jullie het gewoon met een vork?
En hoe doen jullie dat met vlees??
Ik hoor graag hoe jullie dat doen

Groetjes mij

Hai, Onze kleinste is nu 10 maanden en wij prakken gewoon het eten fijn. Ik zorg er wel voor dat er weinig tot geen zout in het eten zit (zoutpot op tafel). Us meiske eet zo al bami zonder veel saus met de pot mee. Ook doen we zuinig met vlees. Rijst dat vertrouw ik eigenlijk nog niet, maar ik weet niet waarom. Ook rauwkost zou ik niet te snel zelf meebeginnen. Eigenlijk zou je het gewoon moeten proberen wat jou en de kleine het beste bevalt. Want waarschijnlijk geeft het zelf wel aan of het wel of niet stukjes lust.
Veel succes.

Hannah krijgt vanaf 6 maanden bijvoeding a la Rapley en ik heb dus nooit gepureerd of geprakt.
Ik gebruik geen zout bij het koken en als ik voor ons saus of iets dergelijks toevoeg haal ik voor haar eerst wat groenten ed uit de pan. Als we iets eten wat ze niet mee kan/mag eten kook ik voor haar gewoon een aardappeltje en wat groenten in een apart pannetje.
Af en toe krijgt ze sinds kort ook wat vlees: gare, zachte kip bijvoorbeeld of gehakt oid. Ze heeft nog steeds geen tanden, dus vind het vlees nog wat lastig, maar sommige soorten gaan al prima.
Rijst/pasta kan ook prima.

Groetjes,
Karin mv Hannah (20-11-2006)

Hoi "mij",

Onze Anne krijgt op zich dezelfde groenten voorgeschoteld als wij eten, indien geschikt natuurlijk. Deze kook ik in een klein pannetje met een klein beetje water gaar. Het kookvocht gebruik ik ook om het eten iets smeuiger te maken (zo gaan er ook geen kostbare voedingsstoffen verloren!). Qua vlees heb ik altijd een kleine portie in de vriezer. Ik kook kipfilet in water met wat smakelijke groene kruiden en snij het in kleine porties. Ook runderpoelet (voor de soep ja) kook ik in grote hoeveelheden en na een paar uurtjes sudderen heb je heerlijk geurend en superzacht vlees voor je kleintje. Je moet wel van koken houden, dat geef ik toe, maar je hebt er eigenlijk geen omkijken naar. Zo heb ik altijd iets kant-en-klaars in de vriezer.
Pasta en rijst kook ik vaak samen met de groenten mee. Lekker doorkoken, dan kun je alles met een vorkje prakken (of met de staafmixer fijn hakken).
Anne is nu 10 mnd en ze heeft een absolute voorkeur voor mama's kookkunst (ruim 200 gr is totaal geen moeite voor haar), potjes gaan er vaak maar voor de helft in! Best wel vleiend eigenlijk....
Specerijen en zout laat ik toch echt nog even weg: onze zoon heeft daar in het begin echt veel last van gehad en hij was toen al ruim 1 jaar.

Veel kookplezier!

Gr. Ingrid

Terug
Bovenaan