Hoe maken jullie (eigen) warm eten klaar voor jullie kindje?

A

Anoniem

Guest
Ik wil graag dat ons kleine meid van 9 maanden met de pot mee eet
Nu wil ik graag weten hoe jullie het warme eten klaar maken?
Met een staafmixer of prakken jullie het gewoon met een vork??
En hoe doen jullie het met vlees??
Ik ben benieuwd naar jullie adviezen

Groetjes mij

hoihoi,

Ik kook voor mijn dochterje alles in een apart pannetje.
Bijvoorbeeld.macaroni en stukjes wortel samen koken  .erna ontveld tomaatje instaafmixer, de rest prak ik erdoor
of aardappeltje koken met wortel, stukje kabeljauw erbij gooien en meekoken, erna prakken.
Zelfde met spinazie of andere groente en aardappeltje en stukje gehakt/kip meekoken.
of je kunt er plakje ham/kip doordoen voor de smaak.
Ieder keer combineer ik iets.

Ik begon ook zo rond 8 maanden en ze eet alles.Dit doe ik 3 x in de week.  Ik doe ook wel eens de helft in de vriezer  Voor de rest krijgt ze nog een potje, want we eten ook vaak pizza/lasagne, tapas e.d.

Succes ermee!

Onze pluk eet al weer ruim een maand mee, ze is nu 8 maanden.
Wij voegen aan de groente en aardappelen toch geen zout toe, dus ze krijgt gewoon wat wij eten. Haar stukje vlees/vis kook ik. Als wij iets gekruids eten dan kook ik een worteltje met tomaat (gewoon met vel) of andere groente samen met een aardappel en het vlees/vis in een pannetje.

Daarna even prakken. Gewoon lekker grof, maar wel zo dat ze het weg kan krijgen. Ze krijgt ook wel eens stukjes groente in haar hand om te proberen. Pureren doe ik bijna niet meer, of het moet al iets zijn wat anders niet weg te krijgen is (sommige vlees soorten)

Succes
Miep

Ilyas is nu bijna 11 maanden en ik kook nog apart voor hem. Beetje groente, vlees/vis en rijst/aardappels. eerst pureerde ik alles, maar nu prak ik de aardappels. Wel doe ik vaak de groenten nog even in e keukemachine, zodat het wat kleinere brokken worden.

gaat prima. heel verschil met mijn oudste, die geen stukjes wilde. dan begon hij te kokhalzen.

onze staafmixer heeft ook een soort kom met hakselding en daarin wordt het iets minder glad dan met de staafmixer. dus dat doe ik nu. en over een paar maandjes eet ze met ons mee en prak ik het wel.

hoi,
met de staaf mixer doe ik niet meer dat vond hij ook niet lekker dat werd zo een rare brei.
ik snij het nu heel fijn of prak het met de vork.in het begin kokhalsde hij veel en dat vond ik wel eng zo af en toe maar naar 2 dagen doorzetten eet hij nu alles met smaak op en veel mag ik wel zeggen.

mijn kindje is nu 7 mnd oud en ik prak het eten gewoon heel goed met de vork, beetje groente, vlees, jus, aardappels eventueel met water of melk wat duner maken.
ze eet er super van. misschien ook wel omdat het de 2de is ben je wat makkelijker , wnat ijn eerste heeft 11 mnd potjes gewoon gehad omdat wij veel heet eten aten of erg laat eten maar nu ze 2.5 jr is moet je wel dus de 2de rol er veel sneller in, vaak bewaar ik ok war wij vandaag eten krijgt de kleine morgen of overmorgen nog een keertje

kijk eens op kikker.nl
allemala recepten voor kinderen vanaf 4 mnfd tot 2 jr

Maud is ruim 10 maanden maar krijgt het zelfde wat wij krijgen. Tenminste bijna alles.
Aardappels, worstje, gehaktballetje, worteltjes, boontjes, erwtjes, macaroni  etc.
Ik maak niks meer fijn. Een enkele keer krijgt ze nog een potje. (bijv. als het gewoon goed uitkomt voor het gemak een keer of als wij zin hebben om bijv. shoarma of zo te eten. Ook pakjes met spaghettisaus of zo gebruik ik hoor. Op het CB hebben ze gezegd dat we voorzichtig moeten zijn met zout maar niet dat ze het niet mag hebben  maar ik voeg eigenlijk nergens extra zout aan toe. Ook aan de aardappels niet.

Terug
Bovenaan