Hoe maken jullie het eten wanneer ze met de pot mee eten?

Hallo,

Onze tweeling is 1 februari 14 maanden en ze eten nog steeds potjes voor kinderen v.a. 6 maanden. Zodra ik met ander voedsel aankom beginnen ze enorm te kokhalzen en te spugen. Niet echt leuk dus om dan je kinderen eten te geven. Nu vroeg ik me af hoe jullie het eten bereiden wanneer jullie kinderen met de pot mee eten en wat geven jullie jullie kinderen dan. Ik hoop op jullie reacties zodat ik binnenkort ook de overstap kan maken.

Ons schema is nu als volgt:
08.15 uur fles van 180 ml met Nutrilon 2 en pap
10.00 uur fruit, 130 gram uit een potje
10.30 uur slapen tot ca. 12.00 uur
12.30 uur ieder één boterham met boter en appelstroop
13.00 uur fles van 120 ml met Nutrilon 3
15.30 uur slapen tot ca. 16.30 uur
16.45 uur warm eten. Ieder een potje van 200 of 250 gram en yoghurt na
18.00 uur in bad
18.45 uur een fles van 210 ml met Nutrilon 2 en pap
19.30 uur slapen tot ca. 07.30 uur

Ik bied ze gedurende de dag ook de hele tijd drinken aan (water met roosvicee o.i.d.) in een tuitbeker  maar daar drinken ze eigenlijk helemaal niets van. Ook krijgen ze rond 14.30 uur nog wel eens een koekje.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Groetjes,
Janet.
 
Misschien is het een idee om alles in brokjes aan te bieden. Dan kunnen ze het zelf eten en het eten zelf ervaren. Gewoon de sperziebonen en aardappeltjes en zo in brokjes snijden en met de hand laten eten. Ze eten wel brood en pap dus in die zin vind ik het wel bijzonder dat ze geen grover eten willen. Succes!

groet,
Jinny
 
Hoi Janet,
Lastig he? Je wilt ze lekker en gezond eten voorschotelen en dat weigeren ze!!
Wij hebben heel lang het eten geprakt voor Quinten. Dat wou hij wel hebben.
Ook kun je een beetje vers eten door de potjesvoeding doen. En dan steeds minder
potjesvoeding en meer vers. Kunnen ze misschien langzaam wennen.
Heel veel succes ermee.
Groetjes Melanie mmv Quinten
 
quote: Janet0404 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('30-01-2006 21:19:09'));

Hallo,

Onze tweeling is 1 februari 14 maanden en ze eten nog steeds potjes voor kinderen v.a. 6 maanden. Zodra ik met ander voedsel aankom beginnen ze enorm te kokhalzen en te spugen. Niet echt leuk dus om dan je kinderen eten te geven. Nu vroeg ik me af hoe jullie het eten bereiden wanneer jullie kinderen met de pot mee eten en wat geven jullie jullie kinderen dan. Ik hoop op jullie reacties zodat ik binnenkort ook de overstap kan maken.

Ons schema is nu als volgt:
08.15 uur fles van 180 ml met Nutrilon 2 en pap
10.00 uur fruit, 130 gram uit een potje
10.30 uur slapen tot ca. 12.00 uur
12.30 uur ieder één boterham met boter en appelstroop
13.00 uur fles van 120 ml met Nutrilon 3
15.30 uur slapen tot ca. 16.30 uur
16.45 uur warm eten. Ieder een potje van 200 of 250 gram en yoghurt na
18.00 uur in bad
18.45 uur een fles van 210 ml met Nutrilon 2 en pap
19.30 uur slapen tot ca. 07.30 uur

Ik bied ze gedurende de dag ook de hele tijd drinken aan (water met roosvicee o.i.d.) in een tuitbeker  maar daar drinken ze eigenlijk helemaal niets van. Ook krijgen ze rond 14.30 uur nog wel eens een koekje.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Groetjes,
Janet.


Hallo
Niels heeft nooit potjes gehad, ook niet het fruit. Toen hij 6 maanden was ben ik begonnen met stukjes in de hand te geven en de groentehap maalde ik fijn met de keukenmachine. De structuur bleef dus al wat grover.  Nu is hij bijna 16 maanden en eet hij volledig met de pot mee. Wanneer wij wat scherps eten dan maak ik het voor hem zonder kruiden. Het aanbieden van  grove stukjes en het ze met de hand op laten eten vinden de kindjes vaak leuk, het geeft wat rotzooi maar ja dat hoort er nu eenmaal bij.  
Niels is nu beland in de fase "zelf eten" en ook dit gaat gepaard met  troep. Maar het gaat elke dag beter en gelukkig lust hij alles dat is dus mooi meegenomen.
Succes, groetjes Jeanette
 
Terug
Bovenaan